Alla inlägg under februari 2009

Av hemliga T - 16 februari 2009 21:48

Vi behöver inte gå till floristen förrän i sommar. Augusti eller början av september räcker till och med. Det känns givet att använda den floristen, det är bara en fråga om hur mycket blommor vi ska ha... Ska vi t.ex sätta blommor i bågen som finns nere vid vattnet där vi hoppas kunna vigas? Ska vi dessutom fylla ett rum uppe i lokalen med blommor, utifall att det blir innebröllop.


När det gäller klänningen var det inte lika klara besked, men det verkar som att rekommendationen är att jag ska ta mig dit så snart som möjligt och gärna igår. I maj var rätt för då borde de få hem klänningarna, men å andra sidan var det nu som de stod med stort lager/utbud och i maj skulle det vara trångt med både sommarbrudar och baltjejer. Så då föreslog jag april, men det verkade som sagt som att ju förr desto bättre. "Dumt" bara att jag kommit igång med viktminskningen igen. Jag kan tänka mig att jag går och rekar någon gång i början av april, så får vi se hur jag går vidare sen. Fick en lista med webb-sidor som jag ska kolla in tills dess.


Av hemliga T - 10 februari 2009 22:04

Sambon har varit duktig och gjort flera av sina uppgifter. Han har kollat ut en fotograf som han ska kontakta för att kolla priser och tillgänglighet. Han har börjat reka bröllopsresa och har fastnat lite för en Västindien-kryssning. Det tror jag passar mig som handen i handsken. Frågan är om det kan kombineras med dykning, men det kanske inte är det viktigaste. Det viktigaste är ju att det ska vara vi två.


Jag har ringt den alternativa vigsellokalen och det visar sig att den är bokad på vår bröllopsdag (tankevurpa! VÅR BRÖLLOPSDAG!? Första gången jag sagt det så. Vad häftigt!). Hon som hade lokalen skulle skicka ett mail till brudparet o kolla om de behöver lokalen på eftermiddagen eller om de ska ha den på kvällen. Jag tror att vi får inrikta oss på att ha egna lokalen som backup ifall det blir dåligt väder. Jag undrar hur vi ska få till det. Om vi tar den lokalen. Hur blir minglet då? Värre än det är väl att samma lokalägare har ett antal rum, som det andra brudparet självklart har tingat (konstigt vore ju annars). När deras gäster svarat vet lokalägaren om de kan hyra ut till oss. Så vi ska nog inte räkna med några bäddar där. Det suger lite granna. Jag måste sätta mig ner och gå igenom vilka gäster som kan tänkas vilja ha övernattning och sen får vi fundera på alternativ. Lokalen är några mil utanför stan, så det är inte klockrent att ta taxi in till hotell. Det är även så att vi räknat med att bjuda på frukost dagen efter och då öppna våra presenter. Tanken var ju att så många gäster som möjligt skulle vara kvar.


Lite att tänka på, men vi har ju gott om tid... :) Eller så har vi inte det, vi kanske måste boka alternativboende... om det finns nåt i närheten. En ny sak att kolla upp, med andra ord.

Av hemliga T - 4 februari 2009 22:35

  • gått en promenad
  • varit på ett kundbesök
  • lämnat och hämtat på dagis
  • värmt plättar åt Sonen i micron
  • kokat soppa till mig
  • vikt 4 maskiner ren tvätt
  • tvättat och hängt upp 2 maskiner tvätt
  • läst bok och nattat Sonen
  • tittat på ett inspelat avsnitt av Mia och Klara

Innan jag går o lägger mig ska jag läsa lite i ett bröllopsmagasin, jag tror att jag har kommit till planeringsguiden, den brukar ligga i slutet av varje magasin. Planeringsguiden som får även den mest luttrade planeraren att få panik. Kanske borde jag bara hoppa över den. Fester har vi anordnat förr, och bryter man ner det till en riktigt bra fest så borde det inte vara så svårt. Ändå har jag bestämt att det är det som denna blogg ska handla om i 247 dagar till. Stackars satar som orkar läsa och följa.... hua. Det är väl bara att be om ursäkt. :)


När jag tittade på körslaget i lördags ville jag bara ha en hel kör som står med oss ute och sjunger låtarna vi valt. Om bröllopet blir ute kommer vi nämnligen stå i en liten "sänka" med en stenvägg på ena sidan, en allé bakom oss, ett båtskjul på andra sidan och titta ut över vattnet. Tänk vilket härligt ljud det kan bli där!! Men vi kanske kan överleva även om det bara blir en eller två solister oxå.


Har insett att nästan varenda låt som handlar om kärlek känns som en potentiell vigselsång. Det finns så många fina som berör på så många sätt. När Hannas kör tex tog ner tempot på Sareks låt blev ju den helt plötsligt hur fin som helst. Jag fick rysningar och blev bara... tagen. Ja det är nog bästa sättet att beskriva det. 


"Vår sång" är ju "every breath you take".... men den är ju liksom lite sorglig.


Min hemlis (nu vet jag inte om Sambon läser min blogg fortfarande, då försivnner ju hemlisen) men den är att jag vill be nån arra om en modern låt till vals, helt á la "Lets dance", så att man slipper dansa till nåt som vi aldrig skulle lyssna på. Billy Joels "just the way you are" är fortfarande toppkandidat.


Avslutar med att berätta om när jag hämtade på dagis idag och Sonen och hans bästis blev helt upprörda för de sa att deras föräldrar gifte sig när de var små. Jag försökte säga att jag o Sambon inte är gifta och att bästisens föräldrar aldrig var gifta heller, men det var nästan så att både Sonen och hans bästis började gråta. Till slut frågade jag dem om de visste vad det var att vara gifta. "eeh.. nä?!?" var svaret. Ibland undrar jag var min älskade underbara Son får alltifrån. Vilken icke-konflikt. Gjorde det enkelt för mig och sa att om jag och Sambon hade varit gifta hade vi hetat samma sak i efternamn. Hoppas alla vänner med fortsatt skilda namn trots bröllop förlåter denna kategorisering.


Av hemliga T - 2 februari 2009 22:07

Så vi har haft ännu ett bröllopsmöte. Insåg att varken jag eller Sambon gjort så mycket av våra punkter, så det blev mest tillägg av punkter.


  • Sambon ska kolla upp och komma med förslag på DJ
  • Sambon ska kolla upp och komma med förslag på bröllopsresa
  • Jag ska kolla upp var vi kan beställa en stämpel med vårt "monogram" (jeez vad vuxet)
  • Nästa möte är ett budgetmöte. Tills dess ska vi ha bestämt en övre gräns (yeah right) för bröllopet och se om jag ska be mamma och pappa om ett lån eller om vi klarar att samla ihop allt till oktober. Inte allt, naturligtvis, drygt 50 ksek har vi redan.

O sen tillkommer naturligtvis allt som vi inte gjort sedan förra gången.... Misstänker att det inte blir så mycket gjort den här veckan heller. Sambon drar på utbildning på onsdag och sen ska vi åka iväg i helgen. Men jag har i alla fall kollat lite på stämplar och har hittat några ställen som säljer dem. De kostar ungefär 200 kr styck. Det verkar vara det man får betala för en egendesignad gummistämpel. När det gäller budgeten kan jag tänka mig en gräns på 100 ksek, även om det känns som så enormt mycket pengar. Vi får se vad Sambon tycker.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards