Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

247 dagar kvar till bröllop och idag har jag....

Av hemliga T - 4 februari 2009 22:35

  • gått en promenad
  • varit på ett kundbesök
  • lämnat och hämtat på dagis
  • värmt plättar åt Sonen i micron
  • kokat soppa till mig
  • vikt 4 maskiner ren tvätt
  • tvättat och hängt upp 2 maskiner tvätt
  • läst bok och nattat Sonen
  • tittat på ett inspelat avsnitt av Mia och Klara

Innan jag går o lägger mig ska jag läsa lite i ett bröllopsmagasin, jag tror att jag har kommit till planeringsguiden, den brukar ligga i slutet av varje magasin. Planeringsguiden som får även den mest luttrade planeraren att få panik. Kanske borde jag bara hoppa över den. Fester har vi anordnat förr, och bryter man ner det till en riktigt bra fest så borde det inte vara så svårt. Ändå har jag bestämt att det är det som denna blogg ska handla om i 247 dagar till. Stackars satar som orkar läsa och följa.... hua. Det är väl bara att be om ursäkt. :)


När jag tittade på körslaget i lördags ville jag bara ha en hel kör som står med oss ute och sjunger låtarna vi valt. Om bröllopet blir ute kommer vi nämnligen stå i en liten "sänka" med en stenvägg på ena sidan, en allé bakom oss, ett båtskjul på andra sidan och titta ut över vattnet. Tänk vilket härligt ljud det kan bli där!! Men vi kanske kan överleva även om det bara blir en eller två solister oxå.


Har insett att nästan varenda låt som handlar om kärlek känns som en potentiell vigselsång. Det finns så många fina som berör på så många sätt. När Hannas kör tex tog ner tempot på Sareks låt blev ju den helt plötsligt hur fin som helst. Jag fick rysningar och blev bara... tagen. Ja det är nog bästa sättet att beskriva det. 


"Vår sång" är ju "every breath you take".... men den är ju liksom lite sorglig.


Min hemlis (nu vet jag inte om Sambon läser min blogg fortfarande, då försivnner ju hemlisen) men den är att jag vill be nån arra om en modern låt till vals, helt á la "Lets dance", så att man slipper dansa till nåt som vi aldrig skulle lyssna på. Billy Joels "just the way you are" är fortfarande toppkandidat.


Avslutar med att berätta om när jag hämtade på dagis idag och Sonen och hans bästis blev helt upprörda för de sa att deras föräldrar gifte sig när de var små. Jag försökte säga att jag o Sambon inte är gifta och att bästisens föräldrar aldrig var gifta heller, men det var nästan så att både Sonen och hans bästis började gråta. Till slut frågade jag dem om de visste vad det var att vara gifta. "eeh.. nä?!?" var svaret. Ibland undrar jag var min älskade underbara Son får alltifrån. Vilken icke-konflikt. Gjorde det enkelt för mig och sa att om jag och Sambon hade varit gifta hade vi hetat samma sak i efternamn. Hoppas alla vänner med fortsatt skilda namn trots bröllop förlåter denna kategorisering.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hemliga T - 21 maj 2010 21:52

100 000. Så många nervceller bildas i Fröet varje minut. 6 miljoner nervceller på en timme. Inbäddat i 3 millimeter Frö.   Och 1720 millimeter trött mamma. Trött trött trött. Med 1050 millimeter sovande blivande storebror snarkandes bredvid mig. ...

Av hemliga T - 16 maj 2010 20:00

Idag har jag fått två frågor om jag inte är sugen på ett barn till, plus en person som kommenterat att det är ju bra att min 5-åring leker med andra barn så han lär sig det sociala samlivet. "Det är ju inte så lätt för ensambarn".   En del av mig...

Av hemliga T - 15 maj 2010 08:15

Efter 15 månader blev det helt plötsligt aktuellt att skriva av sig igen. Allt på grund av en liten vit sticka med två röda streck. Jag ska bli tvåbarnsmamma och vill bara skrika ut det, men på nåt sätt känns det inte helt vanligt att berätta för hel...

Av hemliga T - 16 februari 2009 21:48

Vi behöver inte gå till floristen förrän i sommar. Augusti eller början av september räcker till och med. Det känns givet att använda den floristen, det är bara en fråga om hur mycket blommor vi ska ha... Ska vi t.ex. sätta blommor i bågen som finns ...

Av hemliga T - 10 februari 2009 22:04

Sambon har varit duktig och gjort flera av sina uppgifter. Han har kollat ut en fotograf som han ska kontakta för att kolla priser och tillgänglighet. Han har börjat reka bröllopsresa och har fastnat lite för en Västindien-kryssning. Det tror jag pas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards