Alla inlägg under september 2008

Av hemliga T - 30 september 2008 22:36

Hade inte tänkt kolla på Stjärnor på is när det börjar, jag följer lite för många program nu. Men så kommer reklamen för det och jag fastnade. Häromveckan såg jag nämligen en B-komedi som heter "Blades of glory" och både numret de gör i reklamen och låten är hämtade därifrån. Vilket helt plötsligt gav lite distans och ironi till hela serien, redan innan den börjat.


Nu kanske jag är en av de få som har sett den filmen och TV4 kanske inte alls hade tänkt sig en ironisk prägel på showen redan innan den börjat, men har man sett Blades of glory kan man inte se det på nåt annat sätt. Det är inte direkt en seriös konståkningsfilm...


Så, på lördag (är det väl?) är jag förmodligen bänkad, bara för att se om showen lever upp till det som reklamen gav mig. Eller så låter jag det stanna vid reklamen. Kanske kan spela in den och hålla mig till den? :)

TV
Av hemliga T - 29 september 2008 10:33

Typiskt! Ringde Lokalen för att boka. Det visade sig att Lokalen är VÄLDIGT populär och helt fullbokad sånär som på en helg i april (går fetbort) och några helger i oktober. WHAT!?


Men vi vill verkligen vara där. Ett oktoberbröllop... hm... kan vi tänka oss det? En dag som denna är det inga tvivel, jag gör det, det är ju helt underbart ute och jag vill hellre ut en dag som denna än en varm sommardag, då jag bara svettas... men vårt vatten/båt-tema ryker i såna fall. Är det värt det? Suck. Helt plötsligt kan jag inte tänka på nåt annat. Bridezilla-klubben, here I come.

Av hemliga T - 28 september 2008 22:19

Idag var vi på bröllopsmässa och frossade i bröllopsfixartips. Favoritfloristen visade upp en bukett som var så himla läcker, så nu har jag min drömbukett kirrad, i alla fall formen på den. Pratade med den cateringfirma som vi funderade på att anlita och när jag nämnde den lokal vi nog vill gifta oss i så sa han att det nog är bra att boka typ idag. Vilket vi inte hann, så imorgon ska jag ringa och se om den är ledig. Tänk om den inte är det. Vad konstigt. Men OM den är det, då är bollen i rullning. Shit vad häftigt!


De sålde tidigare utgåvor Bröllopsmagasinet på mässan, så nu ska jag gå upp och lägga mig i sängen och bröllopsfrossa innan jag däckar, jag är nämligen obeskrivligt trött idag. Vilket projekt det här är, jag undrar om det kan vara med i kommande CV, med titeln "Projektledare"/koordinator? :)

Av hemliga T - 27 september 2008 21:33

Kvällen består av TV och film. Inledde med att svara på frågan "vad är 2ans 10-kompis" på Bobster, vilket Sambon roades jättemycket av... eftersom jag fick fundera ett tag på vad de menade. Sen har det väl bara gått bättre, kan man säga. En timme "Musikmaskinen" på femman, sen sjöng jag i 30 minuter och nu trodde jag att jag skulle kolla på "Sing-a-Long" (ser ni kvällens tema?) men det blir "I Am Legend" på blu-ray istället.


Håller på att anpassa mig till kcal-beräkningar i viktnedgångsträsket, så kvällen förgylls av lite popcorn som jag tränat ihop + ett gäng clementiner. Nya livet har hållt i sig jättelänge nu... :)

TV
Av hemliga T - 26 september 2008 21:02

I många år har en alldeles speciell känsla och tanke kommit över mig när jag hör vissa låtar. De har karaktären "shit vad fin till en begravning" (ja, det är den morbida versionen) eller den mer vanliga "ohh, den måste jag ha på mitt bröllop".


Har inte ramlat över några orginella fynd än... den första gången jag kände "bröllops-sångs-rys" var när jag kollade på Livet är en schlager. Sedan dess har "Aldrig ska jag sluta älska dig" spelats på x antal bröllop. En gång i bilen  lyssnade jag på Per Gessle och kan sedan dess inte släppa "Tycker om när du tar på mig". Tommy Nilssons "Öppna din dörr" är en annan favorit. Sen står Suzzie Tapper och gör comeback på melodifestivalen och sjunger värsta fina texten med sin "Mirakel". Och slutligen, idag tittar jag på Dobidoo och de framför Magnus Ugglas "Astrologen" och jag inser att det kanske är första gången jag verkligen lyssnar på texten. Och bara älskar.


Man skulle kunna tänka sig att Sambon har någon låt han tycker passar in på vårt bröllop också. Så några av de där låtarna ska bort. Annars blir det en väldigt lång vigsel... vilket säkert kan vara fint, men kanske lite oväntat... :) Nu har vi ju 11 månader på oss, så det är ju ingen stress direkt... men ändå. Det är bara att gräva ner sig i texterna och se vilka som verkligen är vi. Och vem vet, om 11 månader kanske det har kommit fram tre nya favoriter.

Av hemliga T - 25 september 2008 22:29

Flyttar in på Viktklubb.se ett tag med min dagbok och kanske även bloggen, vi får se... Registrerade dagens meny där och insåg att det tog rätt lång tid, så jag vet inte om jag kommer ha ork att blogga dagligen både här och där. I alla fall inte initialt, innan jag börjar få ordning på livet.


Positivt är, att när jag väl skriver här kanske det kommer nåt mer intressant än "en tallrik yoghurt, allbran och juice"... :) Men det återstår väl att se...


Kanske kan jag återinföra dagens bra istället, det gav ju en liten boost för må-bra-känslorna. Nåt vill jag göra, för det är så himla kul att läsa "för ett år sen"... o skriver jag inte nu har jag ju inget att läsa om ett år :D


Då kommer jag inte komma ihåg hur mina byxor sprack igår, när jag stod på en mässa (jobbade), och åkte i ilfart till affären. Fel affär(!). Bad om ursäkt och gick till rätt affär där jag fick byta och åkte tillbaka till mässan i nya byxor. Najs dag. Men roligt när allt var avklarat.


Eller så kommer jag inte komma ihåg Sonens uttryck i ansiktet när han stod vid min säng inatt och verkade rädd och inte visste vad han skulle göra, med världens största underläpp. Det visade sig att han kissat igenom blöjan och antagligen hade vaknat våt och kall och inte förstått nånting. Han var jätteskärrad. Sen sov han så himla dåligt, och då är det kanske överflödigt att berätta hur jag sov, med tanke på att Sambon var utomlands.


Bäst jag ger mig tid att blogga på båda ställena, trots allt.

Av hemliga T - 23 september 2008 23:00

Imorgon är det dags för kurs igen. Jag ska bli en bättre mamma. Del 2 av 8. Jag känner att allt har blivit lite konstigt. Jag dissar kursen och dess innehåll men har märkt under veckan hur den har smugit sig på mig på nåt sätt. Det som irriterade mig vid första (förra) tillfället var att alla exempel var så "tillrättalagda". Det var så givet vad man skulle svara, hur man skulle vilja vara som förälder. Allt var så slätstruket, vi gick aldrig in på djupet och när jag försökte få spets på ett case blev det liksom ingenting. Under den här veckan har jag dock märkt att jag hanterar konflikterna lite annorlunda. Inte alla, men några fler.


Det är skönt, för det gynnar ju inte bara mig, utan kanske framför allt även de som betyder mest för mig, min Son och även min Sambo. Vi blir mer harmoniska allihop. Halleluja, jag vet. Men ändå, det är nästan läskigt. Så enkla och uppenbara medel att få en unge som slutar skrika och istället pratar. För det är en av de få principerna jag inte ruckat på sedan jag blev mamma själv... att jag tycker såååå illa om barn som skriker för att de inte får som de vill. Missförstå mig rätt, jag tycker inte illa om barnen. Jag tycker illa om företeelsen. Och ibland lite illa om föräldrarna. För sättet de hanterar det på. Så rätt vad det är står jag där, och har en unge i min vagn som bara skriker o skriker att "jag viiiilll ha xxx". Det är så nära att jag lämnar kundvagnen där den står, kan jag säga. För det är jobbigt att inse att man ska tycka lite illa om sig själv.


Som tur är har det inte hänt så ofta och han tystnar rätt fort när jag ger honom onda ögat. Eller vad tusan det är jag gör. Jag fattar det inte själv, för ingen åthutning är så effektiv som när jag får nån sorts lugn, tyst röst som bestämt deklarerar för Sonen att antingen är han tyst eller så är det raka vägen till kassan och så får han stanna hemma nästa gång jag åker till xx-affären. Det måste vara nåt med tonläget och blicken, för han fattar att det är allvar, jämfört med vissa andra gånger då han inte verkar höra mig över huvud taget.


Hur som helst, summan av det hela är att kursen trots allt verkar ge något och att jag ser fram emot morgondagen.


Av hemliga T - 23 september 2008 21:22

Idag har jag kommit till flera viktiga insikter kring vad jag håller på med. Jag har lyckats så till den milda grad lura mig själv att tro att jag egentligen äter ungefär som jag gjorde när jag var med i VV. Idag insåg jag att det är en fet j-a lögn. Snacka om förnekelse. Men det är väl så att insikten är första steget till förbättring.  


Med det sagt, så är det väl bara att skämmas över dagens snacks med kexchoklad och plopp. Var på en mässa och imorgon är jag rädd att det kommer skita sig helt, när jag ska vara på mässan hela dagen. För vad gör man på en mässa? Går runt och samlar på sig godis.... :) Nåja, det är ett perspektiv i alla fall.


Positivt idag är en promenad, att jag åt en näve nötter när barnen fikade och att jag inte gör popcorn nu på kvällen.


Åsså dagens meny...




Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice




Lunch

Halvt isterband med stuvad potatis, en halv kokt potatis o kokt sej. Sallad.




Middag

Kyckling green curry med ris




Mellis/Snacks (summerat)

En smörgås

Nötter o torkad frukt

En liten kexchoklad

En liten plopp

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards