Alla inlägg under april 2008

Av hemliga T - 22 april 2008 22:18

Nu när vännernas bebisar börjar komma till världen blir jag lite sotis. Jag älskar ungarna och deras föräldrar, men jag vill ju också... jag vill ha en liten bebis... Försöker förtränga det eftersom jag vet att Sambon inte alls är intresserad, men det är med en viss sorg i hjärtat.


Samtidigt har jag världens finaste pojk i Sonen. Om jag bara får möjligheten att ha ett barn är det absolut ingen nitlott. Han ger så himla mycket till oss varje dag.


Känns som att jag skrivit det här förut. Kommer säkert skriva det igen. Slutar troligen först när jag är gravid, eller har förlikat mig mig med tanken på att inte få min perfekta lilla tvåbarnsvärld.


Tills dess får jag nöja mig med att krama på andras minstingar, vilket inte är helt fel det heller. Alla bebbar är mysiga bebbar. Hittills. Sen kan man gå hem och leka med stora killen som spontansjunger och berättar spännande stories och längtar efter nästa lördag.

Av hemliga T - 8 april 2008 21:52

Sådär lät det natten till igår, när larmet ballade ut för att det var strömavbrott.


Eller så här: Strömmen gick 00.30 och var inte tillbaka hos alla förrän klockan 03.20 på måndagsmorgonen (vilket jag vet inte är lång tid om man bor på landet, men sedan jag flyttade till stan har jag aldrig haft längre strömavbrott än ... 1 minut?). Orsaken till elavbrottet var, tydligen, att en olycklig råtta befann sig på fel ställe i en elstation, blev grillad och orsakade kortslutning.


Ja jäklar. Mer synd om råttan än min sömnlösa pip-natt.



Av hemliga T - 4 april 2008 20:23

Kroniskt förkyld, utpumpad, hjärntrött... men är glad ändå. Som en kort sammanfattning av veckan helt enkelt. Har ju varit på kurs med nya jobbet och somnade runt 22 varje kväll, helt slut. Men det var kul, intressant och givande. Men nu e jag helt slut, eftersom min förkylning bara vägrar ge med sig. Vad är dealen med det? Värdelöst.


Ligger i soffan och tittar på "Så ska det låta".... ungefär vad jag mäktar med. Om en halvtimme ska jag resa på mig och ta upp Sonen till sängen för nattning. Älskade Älskade Sonen som älskar mig oxå. Stora stora stora lilla killen som är så förståndig. Mamma älskar dig såååå mycket.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards