Alla inlägg under maj 2010

Av hemliga T - 21 maj 2010 21:52

100 000. Så många nervceller bildas i Fröet varje minut. 6 miljoner nervceller på en timme. Inbäddat i 3 millimeter Frö.


Och 1720 millimeter trött mamma. Trött trött trött. Med 1050 millimeter sovande blivande storebror snarkandes bredvid mig.


Om två veckor ska vi berätta för Sonen och våra föräldrar. Stor kille ska få fundera på hur livet blir framöver, precis som vi gör. Han kommer att bli världens bästa storebror, och mitt hjärta kommer bli få perfekt balans på kärlekskontona. Just nu finns det liksom lite överflöd reserverat.


Längtar efter mitt fantastiska frö. Mys.

Av hemliga T - 16 maj 2010 20:00

Idag har jag fått två frågor om jag inte är sugen på ett barn till, plus en person som kommenterat att det är ju bra att min 5-åring leker med andra barn så han lär sig det sociala samlivet. "Det är ju inte så lätt för ensambarn".


En del av mig vill skrika "Jag ska, ok?" En annan del tänker att varför i h-e är det så fel att "bara" skaffa ett barn? Det borde väl finnas ett par exempel på ensambarn som faktiskt blivt rätt bra människor. Och en del med syskon som visat sig bli ordentliga skitstövlar.


Fröet Är efterlängtat och välkommet, men om det inte skulle blivit något måste vi väl ändå få vara nöjda med att endast ha Sonen. Inte vilken son som helst heller. Han valde ju trots allt oss i den stora föräldraaffären, så omdömet är det ju inte fel på.  ;)

Av hemliga T - 15 maj 2010 08:15

Efter 15 månader blev det helt plötsligt aktuellt att skriva av sig igen. Allt på grund av en liten vit sticka med två röda streck. Jag ska bli tvåbarnsmamma och vill bara skrika ut det, men på nåt sätt känns det inte helt vanligt att berätta för hela världen att man är i fjärde veckan. Eller femte. Jag har aldrig lärt mig det där och till skillnad från förra gången känns det inte lika viktigt. Men jag kommer nog ta reda på det.


Bebisen som har valt oss som föräldrar vill (om allt går väl) bo i min mage till januari 2011.


Fröet är tydligen inte större än ett sandkorn men ändå påverkar det min kropp på en massa sätt. Jag klappar min överviktsmage och låtsas att den bara består av bebis.


Jag vill gå ut och gå och bli stark inför den maratonprestation jag står inför. En annan del av mig vill sitta i soffan och äta choklad. Mjölkchoklad. Mitt enda "mat"begär 2005. Verkar bli det även 2010.


Idag blir det fotbollsskola och bio med vår stora Son. 5 år och finast i världen. När jag frågade var en eventuell lillebror eller lillasyster skulle bo svarade han "i mitt rum, med mig... och mamma, vi måste köpa en snuttis". Min älskling. Mitt fina fina hjärta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards