Alla inlägg under juli 2008

Av hemliga T - 18 juli 2008 20:35

Jag inser att SMS-bloggning inte var nåt för mig, så jag tar semester och återkommer när jag är hemma igen. :) Trevlig sommar!

Av hemliga T - 11 juli 2008 21:51

Nu har jag gjort min sista dag på mitt första riktiga jobb. Det känns jättekonstigt. Rätt men konstigt. Har nog fortfarande inte fattat, även om jag är nåt steg närmare att förstå.


Det var en fin sista dag. Jag lämnade över det sista och fick en massa kramar. Jag hoppas jag kan hålla fast vid mina vänner därifrån även senare, men känner jag mig själv kommer jag vara dålig på det. Jag kan förstå att vissa tycker att det väl bara är att se till att det inte blir så, men... det handlar ju inte om vilja, utan ork.


Hur som helst, nu ska jag först av allt ha fyra veckors sommarlov. Imorrn startar vår semesterresa, sen får jag ta tag i att vara vän igen.


Av hemliga T - 11 juli 2008 19:52

Bjöd på denna kaka på jobbet idag, mycket poppis. Bakade tre stycken på löpande band igår, kände mig som värsta bagaren. En finns kvar i kylen, det blir nog en bit innan kvällen är slut.


MorotskakaBunke 1:
1.5 dl socker2.5 dl vetemjöl0.5 tsk salt2.5 tsk bikarbonat4 tsk kanelBunke 2:1.5 dl majsolja6 dl rivna morötter (låter inte dem rinna av så mkt) 3 hårt uppvispade äggBlanda innehållen i respektive bunke och rör sedan ihop de två blandningarna. Häll i smord och bröad form med löstagbar kant.Grädda i 175 grader i ca 40 min (30-40 står det men alltid när jag kört det kortare har den blivit väldigt kladdig i mitten)Låt svalna.Överdrag (MUMS,det här är 1.5 gånger orginalreceptet, gillar mkt vitt):3 msk smör (rumstempererat funkar bäst)300 g philadelphiaost3,75 msk florsocker0.75 tsk vaniljsocker0.75 msk citronsaft (tror att man tom kan ha på ännu mer för mer syrlighet)Blanda och bred över kakan när den har svalnat. Ställ i kyl.Servera gärna dagen efter bakning!
Mat
Av hemliga T - 9 juli 2008 22:55

Det är allt jag kan tänka på idag. En knådad skinka. Gick på massage och nämnde att foten värkte... så vi diskuterade det ett tag och hon kände och klämde på foten och gav lite tips. Sen gick hon på rygg/rumpa... GAAAAAAAAAAAAAH


VET ni hur ont det gör att massera en skinka som har kompenserat för en dålig fot i snart en vecka? Tårarna bara rann, fast hon knappt nuddade. Nu är jag så himla öm så att det finns inte. Hon föreslog att Sambon ska massera vidare, plus använda sin armbåge på de värsta låsningarna... ehh... vänta lite... NEJ TACK. :) Eller jo.... jag vet ju att det skulle vara bra, men det gör så himla ont.


Annars då, idag...

Fick med mig en arbetskompis och panta burkar som blivit över från luncher osv. Köpte med oss fika tillbaka till alla på jobbet, det var poppis.


Sen fick vi veta att Sonens gudfar var gräsänkling så vi erbjöd honom att komma hem till oss o äta o umgås. Minuten innan han stiger innanför dörren har vi i en ingrediens i maten/såsen som han inte tål. Wohoo... Vad sägs om: "Hej, välkommen, ta inte av dig... du kan få åka o köpa lite mat... om du inte nöjer dig med enbart ris?" Tur att det är en av våra närmaste vänner.


Tänkte avsluta kvällen med lite SingStar. Fattar inte hur det ska bli på semestern, jag kommer väl klättra på väggarna, anar jag.

Av hemliga T - 8 juli 2008 21:59

Så, nu har jag precis klarat av ett Big Shots, som jag fortfarande tycker är en kanonbra serie. I min bekantskapskrets är det bara tjejer (och en enda kille) som kollar på det som både jag och flera bekanta kallat "Sex and the city fast med killar". Varför? Jag fattar inte riktigt. Det är humor som killar borde gilla, det innehåller sex, så det kan ju inte vara det som saknas... Hur som helst, det är deras förlust.


Nu tänkte jag gå över på lite SingStar, men innan jag hann få igång det satte 5an igång amerikanska "So you think you can dance". Eftersom jag är TV-beroende fastnade jag självklart med en gång. Men nu får jag lite ångest. Jag inser att jag inte ska kolla på just uttagningsprogrammen. Varför har inte folk någon som helst självinsikt? Det är ju som att jag skulle gå till en Idol-uttagning bara för att jag gillar att sjunga till SingStar. Nej, det går ju fetbort. Men sen rätt vad det är slänger de in en riktig talang, eller som nu, en blind tjej... osså måste man titta. Skit oxå. Men men, vad är väl en SingStar-kväll mot ännu en fix för mitt beroende?

TV
Av hemliga T - 8 juli 2008 21:39

Helt otroligt. Ändå från det att jag kom till att jag gick jobbade jag aktivt. Jag skulle ju ta det lite lugnt den här veckan. Antar att det inte blir så. Får bättra mig imorrn.


Ååh, ja, jag kan nog fixa en slackerdag imorgon. Jag kom precis på att jag ska på massage runt lunch... gud så gôtt och välbehövligt. Sen ska jag sluta tidigt imorrn med, även om det är min långdag... det är mitt nästa löfte till mig själv och det ska jag hålla, dvs att jag ska vara med och lämna och hämta på dagis hela veckan.


Kan nog bli en rätt lugn vecka trots allt... Duktiga T.

Av hemliga T - 7 juli 2008 21:58

  • Att jag hade roligt på jobbet
  • Konsulten som hoppade in o jobbade lite mot/med mig fast han har semester
  • Sonen som bara är så himla underbar och bara blir större och större och fattar mer och mer
  • Sambons nya stekpanna som gjorde perfekta pannkakor tillsammans med mig
  • Sambons lag vann i fotbollen
  • CSI i alla dess former, det är bra
  • Singstar som låter mig sjunga så mycket jag vill
  • SodaStreamern som fixar mitt bubbelvatten
  • Roliga foton från festen i fredags, plus summeringen av festen
  • Hemliga lappar jag hittar här och var på jobbet från Lilltjej, som gör mig glad

Av hemliga T - 6 juli 2008 21:25

Gjorde ett test på FB, som gav mig följande resultat...


My result is: You Will Be a Modern Bride!


While you aren't ready to throw away all wedding traditions, you want a wedding with a twist. You're more inspired by celebrity weddings on E! than from bridal magazines. Whether this means getting married on the beach barefoot or a mariachi band for the reception...


Your wedding will be a blend of old and new - white dress cocktail, personalized vows, whatever suites you!!!


Så då tänkte jag... att om vi istället för vals kör nedanstående dans på vårt bröllop, är vi tillräckligt moderna då?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards