Alla inlägg under mars 2008

Av hemliga T - 30 mars 2008 15:43

Har precis fått en bärbar dator att ha till kursen i veckan. Det börjar bli verkligt, det här med att byta jobb. Imorrn tar jag tåget iväg för att ha mina första tre nätter i rad utan Sonen. En natt då och då har vi ju haft, men då har jag ju haft Sambon med mig. Det här blir spännande...


Har printat utbildningsmaterialet, det är ca 70 sidor, så jag har ju resurser att ta till om jag får svårt att sova... ;)


Det här ska bli sååå spännande, jag ser fram emot det jättemycket! Nytt folk, nya program, nya erfarenheter. Jag är redo!

Av hemliga T - 29 mars 2008 23:15

Jag undrar.... var det bara jag som grät stora stora tårar vid båda förlossningarna som skildrades i programmet "barnmorskorna"? Trodde jag hade jobbat mig igenom min förlossning och alla känslor kring den men nu vet jag inte... Det här var känslor jag inte känner igen. Inte bara "åh vad mysigt det var", utan mer... nä jag veti nte. Jag måste tänka igenom det här. Prata med nån? Ja det gäller nog bara att bestämma vem.


Om ångesten jag kände nyss är verklig och att inte bara inbillad kan det kanske förklara varför jag låtit mig själv gömma mig bakom 20 extra kg ett långt tag nu. Kanske vill jag inte tillåta mig att känna mig snygg, vacker, älskvärd. Skitdumt, eftersom min Sambo älskar mig hur jag än ser ut...


Jag vet inte, jag måste reda ut de här tankarna. Intressant vad ett tv-program kan sätta igång...

TV
Av hemliga T - 29 mars 2008 21:40

Jag tror TV4 överskattar sin publik. Sitter just nu och kollar på Körslaget. Det är riktigt bra underhållning, måste jag säga. Men ärligt talat. Reklam... reklam... reklam före första kören ens sjunger. Reklamavbrott ett antal fler gånger. Heeeyy... Gissa hur många av oss tittare som somnar.. typ precis nu?


Själv kom jag på den kanonbra idén att blogga lite, så jag kanske kan klara hela programmet. Måste ju höra Markoolios kör.


Just det, när jag ändå är igång och bloggar för en gångs skull... Har fått hem mitt "a complaintfree world"-armband nu. Det funkar riktigt bra, de dagarna jag använder det... Fast jag har dem inte på mig så ofta, vilket kanske kan bevisas ovan.


Så... om jag hade haft det på mig idag, hade jag kanske istället skrivit nåt i stil med:


Sitter just nu och kollar på Körslaget på fyran. Kanonbra tycker jag! Har redan lett, gråtit och fått bra underhållning av glada människor. I reklamen hinner jag med att fylla på och tömma tvättmaskinen i skytteltrafik, jag hinner till och med att blogga. Kanon! Nu är Markoolio tillbaka.


KRAM och godnatt!

TV
Av hemliga T - 15 mars 2008 09:38

Igår var jag och skrev på anställningsavtal för mitt nya jobb!!! Känns spännande och som en bra utmaning i livet. Nu gäller det att lämna det gamla på ett snyggt sätt och hitta en bra struktur för överlämningar... men det kommer lösa sig. Ska bara bli fri från den här jäkla förkylningen så att jag kan fokusera på annat än om snoret rinner snabbare än jag hinner ta fram en näsduk. Suck. 


Men men... nu e det helg. Wooha. Mello! Yeeehaa! 

Av hemliga T - 14 mars 2008 17:43

Fick en you tube-länk från Sambon, han tyckte sig se mig om 50 år i denna tant. Förstår inte alls vad han menar... :) Men det är HELT jäkla underbart. Missa den INTE! Goa tanten.


Trevlig helg! 

TV

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards