Alla inlägg under augusti 2008

Av hemliga T - 31 augusti 2008 22:18

Två dagar i mörker, vad gäller mat. Kan inte ens skriva upp vad jag åt igår, jag minns knappt alls. Lika bra att jag inte skriver varken fredag eller lördag, det är bara löjligt. Vågen visade plus 3 hg. Det är inte bra men ingen katastrof. Ska jag gå ner i vikt måste jag göra nåt för att förtjäna det, vilket gör att jag inte lör ligga på minus på fredag heller. Jag ska försöka göra så mycket som möjligt för att åtminstone ligga still nästa fredag. Sen är det allvar fram till jag fyller år. Det måste det vara, annars får jag väl för f-n skärpa mig.


Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice








Lunch

En halv crêpe med räkfyllning

Pannkakor med sylt och grädde








Middag

Vitlöksbaguette

En smörgås

En fralla








Mellis/Snacks (summerat)

2 bitar mörk choklad

Popcorn




Betyg/utvärdering

Ja, lyckad dag, eller hur? Suck. Orka! 

Av hemliga T - 28 augusti 2008 23:08

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice








Lunch

Kycklingsspett med jordnötssås, chilikräm, ris och sallad







Middag

Gratinerad pasta med köttfärs







Mellis/Snacks (summerat)

En liten bit mörk choklad

3 st riskakor




Betyg/utvärdering

Cyklade till och från jobbet. Känns inte som att vågen kommer visa minus imorrn, men men... sånt är livet. Det viktiga är att tänket börjar bli rätt i mitt huvud, vilket det känns som att det börjar bli.  

Av hemliga T - 27 augusti 2008 21:20

Shit, jag har gått och blivit en sån där som jag aldrig trodde jag skulle bli. Läste inlägget som jag skrev exakt idag förra året och insåg att jag även då började mitt "nya liv" och har likt förbannat snarare gått upp än ned sedan dess. Nu har jag dock ett annat mål, som jag inte hade sist..... men ändå, varför varför varför ska det vara så in i h-e svårt? Kan inte fatta att jag för 8 år sen gick ner 20 kg på ett halvår och nu inte klarar att hålla fokus i mer än en vecka i sträck. Kommer jag på svaret på det kanske jag har nåt? :)


Tills dess får jag streta på och hoppas att jag på vägen går neråt och framåt och möjligtvis står still men iaf inte går upp en massa. Är helt superemot bantning, så spåret för mig är att fixa ett bättre liv på annat sätt. Får väl läsa hur resultatet blev om ett år.

Av hemliga T - 27 augusti 2008 21:11

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice







Lunch

Kycklingsspett med jordnötssås, ris och sallad







Middag

Ugnsstekt kyckling, ris, ugnsstekta grönsaker och sallad







Mellis/Snacks (summerat)

Massa te och en kopp choklad

2 rutor 86%ig choklad



Betyg/utvärdering

Som vanligt nu för tiden, varken bra eller dålig. Fast på nåt sätt känns det ändå dåligt. Låg på energi. Kanske fortfarande blodgivningen som spökar, eftersom jag mår som skit av järntabletterna. Tröttsamt. Tomt på motion också, men imorrn har jag iaf tänkt att cykla till och från jobbet. Inte mycket, men bättre än inget.

Av hemliga T - 26 augusti 2008 21:31

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice







Lunch

Spagetti och gratinerad falukorv med sallad 






Middag

Pannkakor och sylt






Mellis/Snacks (summerat)

Popcorn



Betyg/utvärdering

Jag vet, det går inte direkt neråt i vikt när jag håller på så här... men inte upp heller. Kanske. Jag vet inte, jag orkar inte. Jag är bara så trött. Men jag ska försöka hålla humöret uppe och kanske lägga in en ny växel. Idag är det sista avsnittet av Big Shots, så nästa vecka har alla förutsättningar att bli snackslös.

Av hemliga T - 25 augusti 2008 21:43

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice






Lunch

Yakitori och friterat fläskkött (kombo) med sallad och bröd






Middag

Spagetti och gratinerad falukorv med sallad 






Mellis/Snacks (summerat)

INGET!


Betyg/utvärdering

Varken mellis eller snacks, minsann. Ingen motion heller i och för sig. Kanske inte heller världens bästa val av lunch, men som helhet känns dagen helt ok.  

Av hemliga T - 24 augusti 2008 21:12

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice






Lunch

Grillad korv med bröd





Middag

Rödspätta med räkor och ris





Mellis/Snacks (summerat)

Chokladdoppade cashewnötter

Popcorn


Betyg/utvärdering

Har varit löjligt sugen på godis idag. Kan berott på att jag haft huvudvärk sedan imorse. Därav 70 gram chokladnötter.

Av hemliga T - 23 augusti 2008 21:50

Frukost

En tallrik yoghurt

3 små brödbullar med smör









Lunch

Hamburgertallrik med strips








Middag

Gratinerad kycklingtortilla med spenat och sallad








Mellis/Snacks (summerat)

Glass

Chokladkaka

Popcorn nej, jag går o lägger mig istället






Betyg/utvärdering

Dagen efter dagen före blir faktiskt nästan aldrig bra. Nya tag imorrn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards