Alla inlägg den 27 januari 2008

Av hemliga T - 27 januari 2008 22:02

Har inte bloggat på länge och i en liten kort minut av intresse av vad jag skrivit tidigare började jag skumma igenom alla inlägg i kategorin "Dagens bra". Shit, det där var ju faktiskt en rätt bra idé. Nu inser jag vad jag faktiskt menade när jag började skriva den..... att det inte går att grina ihop när man ser alla dessa punkter. Det finns ju rätt mycket bra, trots allt. Hmm... Nu måste jag sätta igång och vara lite mer aktiv på att komma på mer bra saker och få bollen i rullning igen.


För ni vet väl att det är så det funkar? Positiva tankar föder positiva handlingar som föder positiva responser... Inte alltid lätt, men en nödvändighet för att fortsätta. Allt för att undvika en negativ spiral, för det finns inget som tar så mycket energi som att vara arg och grinig.


Hobbypsykologen tackar för sig och säger godnatt.... Sov så gott!

Av hemliga T - 27 januari 2008 21:52

Det var länge sedan sist, men gammal kärlek rostar aldrig... så, dags för Dagens bra:


  • Sonen är en stor pojke nu (som han betonar då och då, han är ju trots allt snart tre år), så då är det extra mysigt när han kommer och gosar in sig i famnen och bara vill vara hos mig en stund.
  • Våra vänner är bra vänner. Mysiga vänner.
  • Det hade snöat i natt! Perfekt nysnö att leka i, i kombination med strålande sol.
  • Jag samlade på mig lite duktighet och tvättade två maskiner tvätt. Eller tre? Massa tvätt blev det i alla fall, i förmiddags.
  • Dygnsgamla ostbågar, finns det nåt smaskigare? Jo, jag vet, en hel del, men ändå... denna sega men ändå krispiga massa är oemotståndlig.
  • Att höra Sonen brista ut i "Blinka lilla stjärna där" för att han för en gångs skull får se en stjärnklar kvällshimmel. Östergötland hade 5 "soltimmar" i december. Det ger inte utrymme för så mycket stjärnklara kvällar, så det här är en raritet!
Av hemliga T - 27 januari 2008 08:43

Vaknade till en vit värld utanför fönstret. Nu ska jag bara övertyga Sonen om att det skulle vara kul att gå ut och leka lite. Han verkar inte lika impad som jag...


Senare idag bär det av till vännerna på kalasmiddag. Det blir mysigt och en bra avslutning på helgen.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards