Alla inlägg under september 2007

Av hemliga T - 21 september 2007 21:18

Efter att ha letat på flera ställen efter mogna avocados till min guacca började jag misströsta, men till slut hittade jag den perfekta förpackningen på lilla ICA på vägen hem. En liten förpackning med 2 perfekt mogna avocados. Glad T fick åka hem och äta god tacotallrik. MUMS MUMS MUMS. Nu kan jag somna gott framför TVn.

Av hemliga T - 21 september 2007 07:50

Sitter och tittar på Bolibompa med Sonen. Studiedag på dagis. Om en stund ska vi göra oss iordning och åka till Maxi. Efter lunch blir det jobb. Trist att jobba mellan 13-17, men det funkar. Jag vet ju i alla fall vad jag har att göra, så jag lär inte behöva rulla tummarna. Ska samla ihop så mycket jag kan för att kunna göra några timmar i helgen, hemifrån.


Ikväll blir det fredags-tacos. MUMS. Guaccamole. Megamums. Mest troligt lite vin också. Gotteligott.


Det här kan nog bli en bra dag, trots allt. 

Av hemliga T - 20 september 2007 18:55

  • Va dää? Va dää? Va däää??? Mamma, va dää?
    Hittills är det nytt och charmigt, så mysigt att det hamnar på dagens bra.
  • Spela Memory med egna regler.
  • Bra arbetskamrater.
  • Trafiken flöt på bra till jobbet och jag slapp åka in i poliskontroll (som vinkade in bilen före mig). Låter töntigt nu men jag vet att jag tyckte det var sååå skönt då, när jag var i bilen.

Av hemliga T - 20 september 2007 18:48

Har mer eller mindre tre VAB-dagar avklarade och kan konstatera att det inte skulle passa mig att jobba halvtid om det innebär att man måste jobba halva dagar. Visst, man får vara halva dagen med Sonen, men på jobbet får jag inget gjort på 4 timmar. Det känns som att jag kommer dit, fixar det mest akuta och sen ska jag hem. Hinner inte göra något av det jag planerat för veckan och allt hopar sig. Sover dåligt på nätterna. Inte på grund av den här veckan skitit sig, utan på grund av att det gått i 200 knyck sen jag kom tillbaka från semestern och jag ser inget ljus i slutet av tunneln..


Positivt inlägg... verkligen. Vet inte var dagens bra tog vägen. Jag får försöka dra fram nåt ur bakhuvudet, det känns liksom ännu mer angeläget när allt känns åt h-e.


Jaja.. men förutom att jobbet är för mycket, jag är kroniskt trött och somnar halv nio på kvällarna... att jag inte orkar ta hand om samboliv, hus och hem, så är allt bra. :) 

VAB

Av hemliga T - 18 september 2007 13:28

Så var vi igång igen. Jag menar, det var väl bara att vänta. Sonen har ju trots allt varit på dagis i drygt tre veckor. Självklart kan det inte bara innebära en liten förkylning och att vi ska komma undan med det.


Idag är vi hemma med en Son som imorse hade en så vag sjukdom som att han "inte var sig själv"... grät o gnällde över allt och till slut kom det fram att han hade ont. I munnen. Halsen antar jag. Han har i alla fall alla tänder han ska ha, så det borde inte vara tandrelaterat. Efter att ha sovit i ungefär en timme hade han dessutom feber. 


Så nu sitter vi här, jag och han. Jag vid datorn och han leker med sina bilar. Han går på Alvedon så han verkar just nu må ganska bra. Ska försöka trotsa regnet och ta oss till Apoteket senare, så att vi kan fylla på Alvedon-lagret.  

Av hemliga T - 17 september 2007 17:21

Trots en kick-off med mycket alkohol, godis o snacks... o mat... o en dagen efter med hamburgare och godis, toppat med en godis/vin-lördag hamnade jag på minus på vågen idag. WOHOO! -0,5 kg, totalt -2,1 på tre veckor. Jag gillar läget. Tror att det har vänt i hjärnan, till det bättre. För även om det var några skitdagar, så var det inte onaturligt mycket och inte alla dagar. Bra. Jag ser positivt på den här omgången, det känns som att jag tagit ett principbeslut.


BMI är fortfarande 28,5, så det är en bra bit kvar till BMI 25, men jag jobbar ju åt rätt håll och så länge det är så är jag extremt nöjd. Denna veckan kanske jag till och med kan få till en simtur, det vore guld!

Av hemliga T - 13 september 2007 18:05

Nu har jag sett sista avsnitten av Gilmore Girls. Nu finns de inte mer. Inga mer T-stunder med serien som jag kanske är den enda som har följt hela vägen. Det slutade väl mer eller mindre som jag har tänkt mig, så det är väl bara att vara nöjd och blicka vidare. Vet inte vad jag ska få för favoritserie, enda serie, nu. Enda serie som i Enda egna serien. Nåt som jag kan sitta och mysa med när Sambon gör nåt annat. Kan ju inte alltid kolla på Oprah eller Extreme Home Makeover. Får väl se vad jag kan hitta. Känns kanske inte som världens största problem... :)

TV
Av hemliga T - 9 september 2007 19:07

  • Sambons tur att gå upp med Sonen i morse, jag fick sova till åtta!
  • Sambon tyckte det var ok att jag ryckte upp honom ur sängen (när han fått gå och lägga sig igen) varpå jag stack till jobbet och fixade en sak.
  • Att kunna gå ut och Sonen har massa lekkamrater direkt utanför dörren.
  • Hittade ett nytt gott recept - nyttigt också - som vi provade idag. Vad sägs om "Kyckling och äppelgryta med persiljemos"? MUMS
  • Sambon ryckte/grävde bort alla stora tistlar bakom huset, så nu slipper vi se dem sticka upp över planket...
  • En romantisk komedi på CanalPlus kl 21. Yiihaa!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards