Alla inlägg under september 2007

Av hemliga T - 8 september 2007 07:59

Jag har visst inte skrivit något dagens bra sedan 2 juli. Inte klokt. Inte för att det inte varit bra, utan helt enkelt för att jag har glömt... o ju knappt bloggat över huvud taget.


Nu e ju klockan typ 8 på morgonen, så om jag skulle ta Dagens bra skulle jag inte få med så mycket... men... några kan jag komma på:


  • Sonen sjunger med i "Meckar-Micke", han älskar Meckar-Micke och ... ja... svårt att ge er ett smakprov, men "...heemMicke... haaddaadaa ... Micke... bra... Mecka-Micke.." Jag ÄLSKAR när Sonen sjunger.
  • Vi har nät! Ok, känns självklart sedan 10 år tillbaka, men att ha nätet när Sonen vill gå upp kl 7 på morgonen varje helg har verkligen varit en räddning. Man sitter med Sonen men kan göra något annat än att kolla Bolibompa.
  • Det är helg!
Av hemliga T - 8 september 2007 07:32

Hur underbart är det inte när man kommer hem från dagis, Sonen ser kompisarna ute och stannar till vid deras hus; sen kommer de hem till oss och leker i 45 minuter innan de måste hem och äta? Vad mysigt!!! Ja, det är bara andra gången Sonen leker med sina kompisar hemma sådär (självinitierat) så jag är fortfarande sprudlande entusiastisk över när det händer. Det blir annorlunda på något sätt, när inte alla föräldrar är med utan barnen bara kan leka fritt medan man själv går runt och grejar med annat. 

Av hemliga T - 8 september 2007 07:23

Denna veckan har präglats av stress, övertid och trötthet. Somnade kvart i nio i torsdags. Rolig tjej.


Idag är jag också trött, men räknar ändå med att få endel gjort. Vi måste klippa gräset, men sen bör vi även ta hand om vårt staket/plank och skrapa/tvätta/måla under helgen. Vi borde ha gjort det långt tidigare, men vi är ju familjen lat så då blir det så här. Jag får återkomma med vad vi har åstadkommit senare idag.


Dessutom är jag lite sugen på att umgås med några vänner ikväll, men det kanske är lögn att försöka när jag är så trött hela tiden... vi får se vad det blir av dagen, helt enkelt. Nu till att börja med blir det Bolibompa på barnkanalen i alla fall.  

Av hemliga T - 5 september 2007 11:39

I måndags var det ju invägning efter första "duktiga veckan" och jag hade gått ner 0,7 kg. Helt ok, eftersom jag inte gjort något mer än att sluta äta godis/snacks/glass må-to. Och det går jag ner 0,7 kg på. Konstigt. Hur blir det om jag lägger om maten och börjar röra på mig lite mer?


Det återstår att se under kommande veckor. Den här veckan ska jag bara vårda min fot och min förkylning, så motionen får vänta till nästa vecka.  

Av hemliga T - 1 september 2007 07:24

Härligt, alla tre är förkylda nu. Igår somnade jag kl nio framför TVn, så nu när Sonen vaknade kl sju tänkte jag att det är nog helt ok att jag går upp med honom. Problemet är att jag ändå är helt sänkt och jättetrött. Hur som helst skadade det inte att sova 10 timmar, även om fredagkvällen kanske inte blev så kul.


Ikväll ska vi samla ihop oss och bli trevliga och gå till min brorsa och hans Sambo. Det blir nog bra. Tills dess lär vi göra så lite som möjligt, tror jag... 


Trevlig helg1 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards