Alla inlägg den 6 juli 2008

Av hemliga T - 6 juli 2008 21:25

Gjorde ett test på FB, som gav mig följande resultat...


My result is: You Will Be a Modern Bride!


While you aren't ready to throw away all wedding traditions, you want a wedding with a twist. You're more inspired by celebrity weddings on E! than from bridal magazines. Whether this means getting married on the beach barefoot or a mariachi band for the reception...


Your wedding will be a blend of old and new - white dress cocktail, personalized vows, whatever suites you!!!


Så då tänkte jag... att om vi istället för vals kör nedanstående dans på vårt bröllop, är vi tillräckligt moderna då?

Av hemliga T - 6 juli 2008 16:09

Regn, regn och åter regn. Har varit och lekt hos Sonens bästis, men sedan vi kom hem är det Shrek för hela slanten. Försöker övertyga Sonen om att jag ska få sjunga lite, men det går inte nåt bra. Efter filmen, har han lovat. Hur som helst skönt att ha såna där dagar ibland, då det är helt ok att bara hålla sig inne. 


Ägnar stora delar av tankeverksamheten till att fundera på semestern. Till helgen ska vi åka båt med våra vänner och logiskt sett vore det smartare att åka hemhem (till mina föräldrars hus) istället för hem hit igen i några dagar innan vi ändå ska hemhem inför vidare resa västerut. En del av mig skulle tycka det var skönt att komma hem hit och bara vara. Att inte behöva tänka på vad Sonen gör, utan låta honom leka fritt. Dessutom kan vi behöva fixa lite med trädgården. En stor del av mig tycker dock att det är 45 onödiga mil att köra på en vecka, plus att det vore ett gyllene tillfälle att försöka träffa några av våra gamla kompisar där borta.


Kanske lägger jag onödigt mycket energi på att planera semestern, så att jag slipper tänka på det oundvikliga, dvs att nästa vecka är min sista. På tal om det... jag ska bjuda på fika på fredag. Undrar vad som faller bäst ut; kladdkaka, chocolate chip muffins eller glass i stora lass? Se där, nu fick jag nåt annat att tänka på. Så bra då.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards