Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av hemliga T - 1 oktober 2008 23:25

Nu har vi varit på tre (av åtta) tillfällen på föräldrautbildningen. Så om vi var hyfsade föräldrar när vi började kursen så borde vi vara bra föräldrar nu. Vi gör vår läxa och tänker faktiskt till rätt mycket i vardagssituationerna, och har redan märkt förändringar. Med små enkla medel. Det är så himla häftigt och tar till och med mindre energi än hur vi försökte lösa vissa situationer tidigare.


Idag pratade vi t.ex om våra personligheter och hur det påverkar barnen (och oss) när vi har lika/olika personligheter jämfört med varandra och våra barn. Läxan är att tänka på några egenskaper som jag har som kan göra att det är svårt att vara förälder. När jag har kommit fram till det ska jag tänka på saker som mitt barn gör som säger nåt om hans egenskaper och vad det säger mig/vad det innebär. När jag har kommit dit ska jag tänka på vad jag kan ändra på för att göra samspelet mellan oss smidigare och lugnare. Slutligen ska jag prova det och se hur det går.


Dags att titta lite på läxan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards