Alla inlägg under oktober 2007

Av hemliga T - 12 oktober 2007 18:47

  • Fick mysa en stund med kompisens dotter, medan kompisen var på ultraljud.
  • Sambon var med på Maxi när jag började må illa, bra eftersom jag slapp lämna Sonen och kundvagnen vind för våg (vilket jag inte gjort, förstås).
  • Snart ska jag hälla upp ett glas gott vin, förbereda mat, lägga Sonen och kolla på nåt meningslöst på TV.

Av hemliga T - 11 oktober 2007 20:14

Klas Hallberg
Var på ett inspirerande föredrag med Klas Hallberg idag. Riktigt rolig, klockren och engagerande föreläsare. Hjärnan går på högvarv nu för att jag ska finna några svar i mig själv kring hur jag kan göra nåt vettigt av det som han påminde om idag. Ett riktigt uppvaknande när han pratade om hur saker faktiskt oftast blir som man förväntar sig. Ligger precis i fas med allt annat "självmedvetande-tänk" som jag sugit åt mig den senaste tiden. Bara ett annat sätt att prata om det, vilket jag tror är riktigt nyttigt för mig. Jag har varit djupare ner fysiskt och psykiskt än någonsin tidigare och behöver verkligen få positiva vibbar bankade in i mig. Det är ju det jag vill, jag vill inte grotta ner mig i "tyck-synd-om-träsket". Det handlar om att jag måste ta ansvar själv för att mitt eget liv är bra.


Sonen
Jag skulle kunna ha en sån här rubrik varje dag, det är något nytt varje dag som glädjer eller förvånar mig. Det händer så himla mycket. Idag förundras jag över hur mycket han verkar förstå och att han kan relatera till sånt som vi pratar om på ett helt nytt sätt än tidigare.

Av hemliga T - 10 oktober 2007 21:49

  • Varm vetekudde med gott te
  • Kontrakt med tjejen från igår, snart får vi avlastning
  • God  lunch
  • "Självkänsla nu" - bekräftar bra saker som jag redan vet

Av hemliga T - 9 oktober 2007 21:30

Nu har jag en ny färg och form på håret. Kul, höstfint! Alla verkar tycka det är bra, så även jag, så det är bara att fortsätta vara glad och tacksam för min favoritfrisörska. Vågade mig på lite mörkare, så det är i princip mörkbrunt åt svarta hållet med brunröd överdel. Tog några foton med mobilen men det funkade sådär bra. Skulle försöka ta med webbkameran för att kunna publicera nåt här, men får inte igång skiten. Så bra med inbyggda funktioner. Eller inte. Webbkameran jag hade externt på förra datorn funkade ju utmärkt, men nu hittar jag inte den heller, så jag skulle behöva förstå den inbyggda...


Jaja.. mer har hänt idag. Åkte tidigt till jobbet för  att kunna gå ut en halvtimme före jobbet. Det var härligt, det blev en snabb, bra promenad. Höll i två anställningsintervjuer och sen var det dags för klipperiet. Splittrad dag på jobbet då jag knappt satt vid min dator alls, och när jag gjorde det satt jag i Skype-samtal med en kollega, så jag har mer eller mindre inte fått något gjort. Jag blir så frustrerad. Men sånt är livet, just nu är jag mer uppgiven än stressad. Positivt är att vi träffade en som vi vill anställa idag, så när hon börjar tror jag det kan bli riktigt bra. Lite avlastning i alla fall. 


Ska nog gå och lägga mig skapligt tidigt, för jag har ont i hals och ... rygg/lungor. Måste låta kroppen hämta sig lite granna, vi får se. Ska bara kolla klart på ett inspelat room service.  

Av hemliga T - 8 oktober 2007 22:14

Nu har det hänt två gånger de senaste veckorna. Jag undrar om det beror på att jag är en total vanemänniska? Vad det är som har hänt?


Två gånger har jag varit på väg att ta mig hem från jobbet och lämna bilen på stan. Första gången sprang jag till busshållsplatsen och ringde Sambon och sa "jag har glömt busskortet, jag får fixa en sån där sms-biljett", varpå Sambon sa "Men vadå, du har ju bilen".


Idag höll jag på att tacka ja till skjuts hem men skulle till fotoaffären så jag hann inte. På vägen höll jag på att tappa nycklarna och kände då bilnyckeln i fickan. Juuuust det.


Inga katastrofer, men man kan ju undra om hjärnan så sakteliga har valt att börja stänga av? 

Av hemliga T - 7 oktober 2007 16:16

Igår blev en mysig dag. Åkte in till Stockholm lagom till lunch. Satte oss på mysiga John Chris och åt varm panini och te. Fick en soffa för oss själva, så vi satt och mös och pratade. Gick sedan i sakta mak till Gamla Stan, tillbaka mot stan och NK, gick i affärer, gick... ja.. vi gick helt enkelt en massa. Hamnade till slut på en mysig pub där vi tog lite vin och öl och fortsatte sitta och prata. Middag på Thank God it´s Friday varpå vi tog bussen till Cirkus och kollade på Rivierans Guldgossar. Den var sådär, tycker jag. Inte dålig men inte nån superhöjdare. Alla levererade självklart, de är ju proffs, men hade det inte varit för Robert Gustafsson med sina karaktäristiska drag så vet jag inte om vi varit så förtjusta.


Sambon tappade rösten nånstans på vägen och mådde inte så bra, så vi begav oss hemåt efteråt.


Idag har vi varit förbi Sambons höggravida syster och lämnat av en present till kommande barn, sen åkte vi hemåt, tillbaka till vårt hus. Trötta och slitna och inte riktigt lika fulla med energi som Sonen, så vi får se vad vi lyckas med idag. Kanske kan komma undan med att vi tar en cykeltur till affären, vi får se.  

Av hemliga T - 6 oktober 2007 08:50

  • TV4 har barnprogram från klockan 6. Svärmor har tv i sovrummet. Trötta föräldrar kan, om inte sova så, vila vidare.
  • Vi får en mysdag och kväll ute på stan idag.

Av hemliga T - 6 oktober 2007 08:47

Nu har vi ätit frukost i Stockholm, är hos Svärmor igen. Både jag och Sambon känner oss risiga. Trist, för idag ska vi ju på "Rivierans guldgossar" och imorgon skulle vi träffa Sambons höggravida syrra, men nu vet jag inte hur det blir. Kanske att vi måste hoppa över det, eller i alla fall bara åka dit och säga hej. Vi får se.


Nu ska vi i alla fall göra oss i ordning och åka in till Stockholm lagom till lunch, tror jag. Sonen ska få spendera dagen, kvällen och natten tillsammans med sin farmor, det blir mysigt för dem. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards