Alla inlägg den 17 januari 2009

Av hemliga T - 17 januari 2009 08:16

Rosa är inte min grej. Men sedan flera år, många år, har jag skämtat om min pärm med rosa fluff där jag samlar alla bröllopstankar. Det är bara det att det rosa fluffet, ja till och med pärmen, endast har funnits i mitt huvud och nu börjar det bli information overload där.


Så mitt uppdrag idag blir att gå ut och leta rosa fluff. Jag är ganska säker på att det blir en diskret anteckningsbok, kanske med såna där ämnesflikar. Men i min värld kommer det alltid att vara rosa fluff när jag tittar på den.


För var ska jag annars underhålla en allt växande planeringslista? Bloggen skulle bli full. Tänk bara på vad vi borde ha fixat redan, eller hålla på och fixa, enligt Bröllopssiten.


  • Bestäm bröllopets färgtema (blå) och karaktär (what?). Borgerligt.
  • Boka kyrka eller vigsellokal (festlokalen eller den en bit bort?)
  • Spika datum och tidpunkt (2008-10-10, kl 16)
  • Boka catering
  • Skicka ut save the date (ska vi ha det?)
  • Bestäm bröllopsklädsel (Hyra, köpa, sy?)
  • Besluta er för budget (max 100 ksek? Kan vi få ner det?)
  • Boka festlokal (skicka in kontrakt)
  • Boka fotograf (sambon ska fixa)
  • Välj vilka som ska ingå i bröllopsfölje (Sonen?, tärna, bestman)
  • Planera och boka bröllopsnatt och gästers övernattning (mer eller mindre fixat vid lokalen)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards