Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av hemliga T - 13 augusti 2007 21:41

Idag har det hänt lite mer än igår. Först cyklade Sonen hela vägen till dagis på sin trehjuling (tog ca 10-15 min enkel resa). Vi hämtade ett papper och snackade lite, sen cyklade han hela vägen hem. Duktiga duktiga Sonen. Efter lunchsovet tog jag med mig Sonen till Öppna förskolan, så att han skulle få träffa lite fler barn. Det hade varit 28 barn och vuxna där på förmiddagen. På eftermiddagen var vi.... nu ska vi se... 2 personal... jag och Sonen. Han misstyckte dock inte, han var kungen när han fick all uppmärksamhet och älskade leksakerna och att få måla och... ja, han ville inte gå hem när det var dags att avrunda. Personalen är så himla trevlig så det var kul att få en pratstund med dem också.


Har även hunnit med att tvätta två maskiner tvätt och hängt dem ute för torkning. Hämtade in det sista nyss, det var återigen fuktigt, då kvällsdaggen redan anlänt, men det är smällar man får ta. 


Ja, osså var det det där med bananflugorna. De har anlänt till vårt kök efter en incident med kvarvarande disk i diskhon ett par dagar... Vi har försökt en motkur men den bet inte, nu har jag preppat en ny och ställt väldigt centralt i köket, håll tummarna för att det funkar. Receptet kommer trots allt från Anticimex, så om inte det funkar vet jag inte vad vi ska hitta på. Kanske fundera på om de ska få stanna och vara våra husdjur?


Just nu är det fotbollsmatch igen. Stockholmsderby. Det går inte så bra för Sambons lag. Skit. Straff nu oxå. Arg Sambo. Stackars Sambon. Inget mål. Puh. Nu ska jag sluta referera tråkig fotboll och spela lite Mahjong istället.

Av hemliga T - 13 augusti 2007 07:50

Kollade på "Förnuft och känsla" med Keira Knightley igår. De första fem minuterna tänkte jag att "varför sitter jag och kollar på denna, jag har ju sett orginalet säkert fem gånger redan", men sen var jag fast, den var riktigt bra.


Jo, jag vet, jag skrev orginalet men menade den som gick på TV runt 1996/1997 nånting. Där Mr Darcy spelas av Colin Firth, dvs där Mr Darcy ÄR Mr Darcy... :)  Sambon vägrade acceptera att den inte skulle blivit filmad tidigare, så vi gjorde det enda rätta - kollade IMDB.com. 1940 gjordes den som film, 1938 för TV. Jaja, det misstänkte jag väl, men "mitt" orginal kommer alltid vara den med Colin Firth. Så är det med det.

TV

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards