Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av hemliga T - 27 augusti 2007 17:14

Idag började jag inte bara jobba, utan även ta tag i det här med vikten lite. Lätt att säga när man knappt fullgjort en dag, men ändå. Jag, Sambon, Mamma och Pappa ska ha en "tävling", där vi ser om vi kan nå våra uppsatta viktminskningsmål innan jul. Invägning en gång i veckan. Vårt eget lilla viktväktarna, fast utan pointsräkning.


Så, imorse var det dags. Ställde mig på vågen och har BMI 29,24.Övervikt alltså, på gränsen till fetma. 4 kg från vad jag vägde när jag kom till förlossningen med Sonen i magen. Sen gick jag ju ner 13 kg snabbt.Upp 9 kg på 2 år alltså. 


Det var siffrorna det.


Hur ska jag fixa det här då? 


1) Bättre och mindre mängd mat

2) Mindre godis o snacks

3) En gnutta mer motion


Mitt mål är att gå ner 7 kg till jul, vi får se om det går. Önska mig lycka till! Nu har jag åtminstone en viss del av den målmedvetenhet och styrka jag hade år 2000. Det MÅSTE gå, med lite j-ar anamma och god vilja. Och positivt tänkande. Jag har ju fått höra "hemligheten" nu.... ... 

Av hemliga T - 27 augusti 2007 17:05

Har levt i ett härligt semesterrus de senaste veckorna, men idag var det dags att gå tillbaka till jobbet igen. När jag jobbat i 2 timmar frågade VDn om han kunde komma och prata med mig och min chef om hur jag ska prioritera mina arbetsuppgifter. "Nu MÅSTE du ta tag i den här uppgiften T". Hmm... låt se... jag fick uppgiften (en stor en) några veckor före min semester. Jag påbörjade uppgiften och hade några frågor jag måste gå igenom med VDn innan jag kunde gå vidare, men han hade gått på semester. Sen gick jag på semester. Skickade ett mail till honom och min chef och sa att jag skulle fortsätta med uppgiften och ha den som prio ett direkt när jag är tillbaka och hela september.


Jaja, nu vet jag ju att jag har ögonen på mig i alla fall... så det är väl bara att fokusera, och göra så gott jag kan. Det är ju trots allt det enda jag kan göra.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards