Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av hemliga T - 15 augusti 2007 19:04

På Oprah häromdagen handlade det om acomplaintfreeworld.org. I korthet innebar det att en kyrka börjat ge bort såna där gummiarmband, där det stod "for a complaintfree world", eller nåt liknande. Det gick ut på att man tog på sig armbandet på ena armen. Om man klagade på något skulle man byta arm för armbandet. Målet var att ha armbandet på samma arm i 21 dagar - efter det skulle det "onda mönstret" av klagomål vara "ur systemet".


Jag tyckte det var en ganska rolig idé. Jag har inte skaffat något armband, men min Sambo såg det också så nu säger vi "byt arm" till varandra om den andra klagar på nåt. Ibland säger jag även till mig själv, som igår på Kolmården när jag bytte arm på mitt låtsasarmband 2-3 gånger i kön till maten... :)


En bra tanke, hur som helst, jag tror på den och ska försöka tänka på det lite mer aktivt, det är så himla lätt att hamna i gnällfällan, och det är ingen trevlig plats att sitta fast i.  

Av hemliga T - 15 augusti 2007 18:48

Blodgivning

Var och lämnade blod för första gången idag. Det gick bra, trots att jag är väldigt nål-rädd. Vet inte varför jag fick för mig att jag helt plötsligt skulle tycka det var kul att se ett stort järnrör instucket i min arm. Eller, för de mindre rädda, en kanyl av något större storlek... :) Nästa gång ska jag inte titta. 


Kände mig stolt och duktig när jag gick därifrån. Tänk att min lilla insats på bara några minuter kan hjälpa till att rädda liv. Dessutom hade jag en så speciell sammansättning blod att den oftast används till att rädda barn om det blir komplikationer vid förlossningar (jag är 0 neg med någon ytterligare specialsammansättning) och när hon sa det kändes det ännu mer angeläget, på nåt sätt. Oavsett vilket är det en insats att vara stolt över, tycker jag. Vem vet om jag kommer behöva blod någon gång, då måste jag ju förlita mig på medmänskligheten hos andra.


Lekkamrater

När jag kom hem från blodgivningen gick jag och Sonen ut så att han fick leka med grannbarnen. De hade jätteroligt och sprang omkring. Jag höll mig i bakgrunden. Plötsligt sprang de iväg in i trädgården hos en av dem. Jag följde efter och frågade flickans mamma om det var OK att Sonen var med, och det var det, så jag gick hem. Han var där och lekte i ungefär en halvtimme. Första gången han leker "borta" utan att 1) det är något vi initerat 2) vi är med. Han är stor nu, vår goa 2-åring.  


Grillning

Medan Sonen var och lekte fixade Sambon dagens meny. En meny för storätare, en meny för grillgourmeter. Eller vad sägs om;

  • Grillspett (köttfärs)
  • Grillad majskolv (färsk)
  • Grillad paprika med vitlök o olja i
  • Grillad svamp
  • Klyftpotatis
  • God grillsås
  • Gott rödvin

Nu är vi tokigt mätta, men det är helt ok. Kanske inte ska ta så mycket mer vin dock, för jag tror kanske inte det var den sortens vätska de avsåg när de sa till mig att dricka mycket ikväll...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards