Alla inlägg den 11 juni 2008

Av hemliga T - 11 juni 2008 19:52

Häromveckan sjöng/spelade jag Singstar för första gången i mitt liv och blev frälst. Totalt tondöv men fick bra "betyg" förvånansvärt ofta. Insåg att jag kunde sänka mickvolymen o helt enkelt gå tillbaka ungefär 20 år i tiden då jag stod och mimade framför en inspelad melodifestival. Helt underbart och självklart ett måste att använda sin skatteåterbäring till ett Playstation.


Jag och Sambon dividerade om huruvida vi skulle köpa PS2 eller PS3. Kom till slut fram till att vi skulle köpa ett PS3 eftersom den har Blu ray (?) och det vill vi ju (läs Sambon) troligen ha i framtiden, så då blev det ju som att köpa en blu ray dvd och en PS2, prismässigt. Typ. Hittade en sida på nätet som testat hur bra PS2-spel funkade på PS3. Kollade igenom listan över Singstar och konstaterade att de flesta skulle funka. Så vi köpte en PS3 i förra veckan. Singstar-skivan som följde med var så där kul. Alltså, låtarna är bra men testa att sjunga "I dont feel like dancing"... den går HÖGT. Liksom typ 85% av alla låtar på skivan. Flera låtar har jag över huvud taget inte hört förut.


Så jag blev rätt glad när jag fick låna kompisens PS2-skivor, med schlager och 80-tal. Lägger in första skivan... "Denna PS3-konsol är inte kompatibel med PS2-skivor". Typ så. Kanske mer formellt felmeddelande, men ungefär så tydligt. Surfar runt lite mer på nätet och inser att de numera inte tillverkar bakåtkompatibla PS3, eftersom det var dyr tillverkning. BLÄ!


Snacka om att bli besviken. Ingen schlager och inget 80-tal. :( *snyft*


Sambon erbjöd sig att gå ut på tradera/blocket o försöka sälja vårt PS3 och köpa ett PS2 med alla Singstar eller ett gammalt PS3 (som ju var bakåtkompatibelt en gång i tiden). Känns fånigt. Nog för att jag e van att få som jag vill, men det skulle nog vara lätt överdrivet.


Nej, jag får nog gå ner till TVn och lära mig lite nya låtar istället. Kommer ju vinna alla singstar-tävlingar om jag är den enda som kan låtarna? Måste försöka hitta de positiva sakerna i livet.  :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards