Alla inlägg under augusti 2008

Av hemliga T - 16 augusti 2008 21:22

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

3 knäckebröd med smör

Ett halvt glas juice



Lunch

Räkmacka


Middag

Oxfilé med vitlöksmos

Ett glas vin


Mellis/Snacks (summerat)

1 Riesen

Chokladdoppade cashewnötter

Halv chokladboll

Hjärtan



Betyg/utvärdering

Japp, idag har det varit lördag med råge. Ser redan på frukosten i vilken riktning jag skulle låta resten av dagen gå, men det värsta är att även om det ser mycket ut här ovan skulle det kunna vara mycket värre. Jag hade lätt kunnat fylla på med glass tex. Men det är ingen ursäkt när man vill gå ner i vikt, jag vet.
Av hemliga T - 15 augusti 2008 22:30

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice


Lunch

Kycklingtortilla med ris, sallad, guacamole, salsa, nachos och bröd


Middag

Lingongryta med potatis och sallad

Ett glas vin


Mellis/Snacks (summerat)

Popcorn

Liten bit tårta


Betyg/utvärdering

Tårtan var kanske onödig, men jag tog en liten liten bit och ingen omtagning. Annars tycker jag att det varit en bra dag, matmässigt.
Av hemliga T - 15 augusti 2008 07:07

Idag är det sista dagen på första veckan på nya jobbet. Känns konstigt att redan jobbat där en vecka. Kom på igår, att trots att det känns som att jag inte har gjort nåt o att jag verkligen har hittat på uppgifter några av timmarna, så ångrar jag inte en sekund att jag bytte jobb. Det känns bra, som utvärdering av första veckan.

Av hemliga T - 15 augusti 2008 07:02

Hade gått ner 0.5 kg denna vecka. Hade hoppats på mer men sen kom jag på att det var endel gott i helgen, kalas i måndags och sen har jag ju ätit ute varje lunch, så jag får nog vara nöjd. Det sporrar mig att försöka göra en ännu bättre vecka nästa vecka, att fixa min cykel i helgen så att jag kan rulla smidigare till och från jobbet. Att gå upp i tid och gå nån av dagarna.


Av hemliga T - 14 augusti 2008 23:13

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice


Lunch

Kycklingwok med ris, sallad och bröd


Middag

Köttfärsenchiladas med sallad


Mellis/Snacks (summerat)

En Riesen


Betyg/utvärdering

Inte mycket till mellis, jag vet, men jag var tvungen att höja blodsockret när jag lagade middag, jag sjönk som en sten. Gick till jobbet (28 min) och cyklade hem. Bra dag, tycker jag. Var sugen på nåt gott på kvällen men lyckades ignorera tanken och höll mig till bubbelvatten. Pluspoäng för bra genomförande, med andra ord.
Av hemliga T - 13 augusti 2008 21:25

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice




Lunch

Gratinerad kycklingtortilla med spenat

Sallad




Middag

Lingongryta med potatis och tomater


Mellis/Snacks (summerat)

3 st riskakor

2 st knäckebröd med smör



Betyg/utvärdering

Idag har varit sådär, klockan är halv tio och jag är hungrig. Vet inte vad jag ska hitta på. Knäckebröd kanske... jag e trött på macka. Trött över huvud taget. Kanske idiotiskt att sitta och fundera på vad man ska käka, bättre att gå och lägga sig. Med kurrande mage. Jo det är ju verkligen jag. Nepp, 2 knäckebröd får hamna på listan ovan.

Av hemliga T - 12 augusti 2008 22:17

Andra dagen på nya jobbet idag och jag fick hänga med på kundmöte. Det var jättekul, jag fick mersmak. Fattar fortfarande inte riktigt vad och hur jag ska kunna bidra med något än på några månader... jag vet inte alls... faktiskt... men det kanske lossnar. Det är ju trots allt bara andra dagen. Bara det att alla andra är så duktiga... o de hade jobbat med affärssystemet innan de började på Jobbet. Jag hade aldrig sett det innan. Nu har jag fått en konkret (nåja) uppgift som jag ska kika på imorgon, får se om jag känner mig lite mer säker efter att jag kommit på en lösning där.


Önskar bara at jag alldeles magiskt bara hamnade i samma kunskapsnivå som jag hade kring affärssystemet på gamla jobbet, då hade jag rockat... eller i alla fall varit på god väg. Tyvärr kommer det nog ta ett tag. Hade ju trots allt 7 år på förra stället, så det vore katastrof om jag inte kunde mer om det än detta som jag bara sett några få dagar.

Av hemliga T - 12 augusti 2008 20:34

Frukost

En tallrik yoghurt med allbran

En smörgås med smör

Ett halvt glas juice




Lunch

Kycklingwok med ris, sallad och bröd




Middag

Makaroner och köttbullar


Mellis/Snacks (summerat)

Smörgås

Popcorn



Betyg/utvärdering

Big Shots och So You Think You Can Dance gör att ovan snacks-lista redan är klar. Måste ta en macka oxå, för vi missade att göra sallad till maten och nu vill verkligen min mage ha det. Det är otroligt vad den vänjer sig på bara en vecka. Bäst jag går och fixar innan det är dags att bänka sig i soffan. Cyklade förresten till jobbet idag. Svettades som en gris. Det här kan bli bra, så småningom. Det tog mellan 10 och 15 minuter, under 10 ska det väl gå så småningom. Nån gång. På min egen cykel, inte på Sambons skeva och opumpade.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards