Alla inlägg den 2 juli 2007

Av hemliga T - 2 juli 2007 22:58

Det river och kliar i halsen och kroppen värker i alla leder. Undrar om kroppen försöker säga mig något? :) Jag ska bara... sen ska jag sova. Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon. Vi ska få gäster och Sambon har förberett genom att marinera kött och grejer, det vore jättetråkigt att behöva ställa in. Godnatt alla blogg-läsare, sov så gott.

Av hemliga T - 2 juli 2007 17:30

Shoppade lite idag och gjorde värsta kapen. Kan inte skriva för många detaljer eftersom jag känner till åtminstone en regelbunden läsare på min blogg som fyller år imorrn, men jag är så glad (och lätt förvånad) så jag måste skriva lite i alla fall. Normala människor hade kanske hållt igen, men det vet ju alla som känner mig att jag inte är så bra på det. Just hemlisar är jag sämst på.


I alla fall. Första stället jag kom till fick jag 30% rabatt på. Bara sådär. Ingen skylt som förvarnade, men de skulle påbörja en rea som de inte hunnit få upp skyltar på. Hemliga T glad. Då är det NÄSTAN så man får säga att man tjänat mellanskillnaden, även om jag vet att ordet Sparat brukar passa bättre i de där sammanhangen.


Andra stället behövs det lite bakgrundsfakta på. Jag hade surfat och kollat butikens hemsida och sett ett lägre pris, men kunde inte beställa med leverans / hämta i butik, för den sa att det inte fanns nån butik att välja. Ringde kundtjänst som sa att varan fanns i butik men att den kostade 10% mer än i nätbutiken. Jag tänkte att då får jag den ju i alla fall idag, så det kan det vara värt... Bad dem lägga undan och åkte för att hämta. Frågade säljaren (mest nyfiket, inte surt eller med krav) hur det kom sig att det var dyrare i butik när funktionen på internetbutiken (med lägre pris) inte funkar. Säljare sa "oj det var konstigt, jag ger dig internetpriset". Det var inte många kronors skillnad, men trots allt alltid roligt när det blir billigare än man tänkt sig.


Fick förresten veta idag att Sambon får retroaktiv löneförhöjning från januari. 8% i löneökning per månad. Det är inte illa! Duktiga duktiga han! Hushållet bugar, bockar och räknar med en extra glass i sommar... :)

Av hemliga T - 2 juli 2007 17:13

Min favoritkompis på jobbet har semester så jag har ingen att skvallra med eller skicka "lustiga saker" till. Eller helt enkelt information som ingen annan skulle bry sig om, som är rolig för stunden, eller knappt det.


Som en hyllning till min semesterkompis bjuder jag här på dagens onödiga fakta.


Systembolaget.se

Hittade ett vin som verkade gott. Kollade vad det skulle passa till och en grej var "tamfågel". TAMFÅGEL?! Undulat? Varför inte bara fågel eller kyckling? Har de ändrat eller har jag bara inte reagerat förut?


Komplett.se

Kollade på ett par högtalare som skulle kosta 499 kr. De rekommenderar följande tillbehör (ljudkort i olika prisklasser); 599 kr, 1995 kr, 2199 kr eller  3195 kr. Jag kanske är knäpp, men om jag satsar så lite på ett par högtalare kanske jag inte köper ett ljudkort för 3k. Men det kanske bara är jag. Jag kan ju inte så mycket om teknik.


Fåniga presenter

Sambon fyller år imorrn. För första året på länge har jag inte råd att köpa precis vad jag vill, jag måste tänka inom ramen av en budget. Då kanske det inte är så smart att gå och köpa en jättefånig grej för en fjärdedel av budgeten. En sån där grej som jag misstänker att han aldrig skulle använda. Nej. Jag vände i affären och fick tänka om, men nu har vi (jag och Sonen) i alla fall hittat allt vi ska köpa för den här gången. (Så du kan sova lugnt, min älskade Sambo, du får presse imorgon).  






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards