Alla inlägg den 10 juli 2007

Av hemliga T - 10 juli 2007 22:03

När vi hämtade Sonen träffade vi hans ordinarie personal som bekräftade att han varit deppig hela förmiddagen och hållt sig till henne. Han är osäker och känslig. Stackarn. Men det är väl lite som kollegan sa; "Tänk om du kom till jobbet och alla arbetskamrater hade bytts ut, men du var i samma lokaler och förväntades göra samma saker, då hade du ju också tyckt det var lite omtumlande". Med det i åtanke måste jag säga att jag tror Sonen klarar det bättre än vad jag skulle göra. Jag kanske ska sluta tänka så mycket, helt enkelt. Dessutom är det ju bara två dagar kvar nu. Sen är det S E M E S T E R! wohoooo!

Av hemliga T - 10 juli 2007 21:55

Häromdagen ringde några vänner som flyttat från stan och sa att de skulle komma ner som idag och fråagde om de fick komma till oss på fika. Vi ändrade till middag och bjöd hit Sonens faddrar (tillika gemensamma vänner). Nu har de åkt hem och jag måste säga att jag njöt av varje stund när de var här. Vissa människor bara trivs man med, liksom. Såna som man vill träffa mer när de går ut genom dörren. 


Eftersom de kom redan strax efter fem kändes det som vi hann med massor innan det var dags att gå hem och för Sonen att sova. Skönt att det var Sambons dag att natta idag. Älskar faddrarna som är värsta lekföräldrarna. Mysigt. Sonen gillar dem massor och det är inte svårt att förstå. Det var ju trots allt därför vi valde att be dem vara hans faddrar.

Av hemliga T - 10 juli 2007 21:50

Såg att jag inte skrivit nåt om min kamp som vågmästare på ett tag.


Veckan efter uppgången gick jag ner 3 hg och sen har jag legat där sen dess. Får väl trots allt erkänna att jag är rätt nöjd att jag inte gått upp, eftersom det har varit tunt (obefintligt) med lunchpromenader och desto fler fika/glassar etc.


Jaja, så ligger det till inför semestern. Jag får ta med alla kilon upp till Sambons mamma och familj, så får vi se vad som händer. Det lär väl bli en hel del vin men inte så mycket snacks och fika, det ligger inte för den familjen på samma sätt som här hemma. Det lär märkas.

Av hemliga T - 10 juli 2007 10:28

Wow, kl är 1030 och jag har hunnit med allt jag tänkte göra före lunch. Betyder det att jag satt för mesiga mål eller att jag jobbat på bra? Det känns som att jag jobbat på bra. Nu är jag värd en kopp te. Sen är det dags att jobba på med eftermiddagsjobbet, så kanske jag inte behöver känna mig sådär stressad som jag gjort den senaste tiden. Vad skönt!

Av hemliga T - 10 juli 2007 08:38

Sonen ramlade tillbaka och blev lite bebis i morse. Han var bråkig hemma innan vi gick till dagis och till och från bilen vägrade han att gå själv, han skulle bli buren. Kom in på dagis och han höll fast vid mig som ett plåster. Stoppade händerna innanför min tröja för att känna tryggheten av mammas varma hud. Följde till slut tveksamt med oss in på avdelningen för att kolla vad det fanns för leksaker, och bestämde sig för att leka med ambulans och polisbil. Ställde sig intill en vägg och tryckte. Svarade inte när vi sa hejdå.


I övrigt på dagis var det kaos. Vårt dagis är sommardagis (började igår), bästisen och alla fröknar utom en har semester. Sommarpersonalen verkar behöva ägna sin tid åt att lära känna varandra och ingen är där barnen är. Helt tvärtemot hur vårt dagis brukar vara. Igår när jag hämtade var alla barn i lekhallen och all personal satt och pratade i målarrummet utanför. I morse när vi lämnade var massa barn och klättrade på väggarna på vår avdelning, där de ordinarie barnen är vana vid att man tar det lugnt och leker lugnt.  Någorlunda i alla fall. 


Sonen anpassar sig och klarar sig säkert, men jag är glad att vi bara har denna + två dagar kvar. Dagis ska vara trygghet, inte dagförvaring. Hoppas personalen snart har hittat varandra så att i alla fall några kan fokusera på barnen. 


Ja, jag vet att jag bara såg en bråkdel, men de bråkdelar jag brukar se av en dag brukar lugna mig, eftersom vi har världens bästa personal på vårt dagis. Barnen och föräldrarna är alltid i fokus, verksamheten ska fungera runt dem, inte tvärtom. Det gillar jag.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards