Alla inlägg den 6 juli 2007

Av hemliga T - 6 juli 2007 22:27

Började kolla på inspelat "Morden i Midsomer" strax före nio. Halv tio insåg jag att jag sovit några minuter. Försökte skärpa till mig men det funkade inte. Hämtade glass. Började kolla på (lite mer lättsamma) Oprah. Somnade efter ca 30 minuter. Stängde av. Tänkte att jag kan zappa lite. Började nicka till riktigt fort. Nu ger jag upp och lyder kroppen och går och lägger mig.

Av hemliga T - 6 juli 2007 19:50

Ja... suck, det går utför. Accepterade att Sonen ville äta framför TVn. Men vad valde han att äta? Ris. Ris. Ris. Inte ärtor. Inte paprika. Inte kött. Bara ris. Kallt ris, för han får inte äta framför TVn medan middagen står på köksbordet. Vi orkar inte ha koll i två rum samtidigt. Till det vill han ha sin favoritdryck. Vatten. I och för sig med bubblor. Men ändå. "Vad åt Sonen till middag igår?" Ris och vatten. Kunde ju gett honom ett knäckebröd att äta till, så att måltiden hade fulländats. Med smör på. Inget annat pålägg, för det vill han inte ha.


Vi fick i alla fall bättre mat, fläskfiléwok med ris och gott vin. För en gångs skull jag som lagade maten. Det blev helt ok, skönt med ett alternativ till allt grillat vi ätit det senaste.  

Mat
Av hemliga T - 6 juli 2007 17:08

Har precis kommit hem från jobb, hämtat på dagis och varit och handlat mat. Vet inte riktigt vad det blir ikväll. Har lite ont i huvudet, vet inte om det beror på vädret, trötthet, nackontet eller nåt annat. Kanske borde börja laga mat, men hoppas liksom att Sambon är inne på samma spår. Leka med Sonen en stund och när han sover blir det nog nåt framför TVn, rätt sannolikt. Vi får väl se. Blogginspirationen var så där, kanske inte på topp? :)


Sonen måste andas i sin mask igen, jag undrar om vi kan ha en helt frisk månad, nån gång i framtiden. Det kommer säkert, nån gång.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards