Alla inlägg den 16 juli 2007

Av hemliga T - 16 juli 2007 15:48

SMS-blogg: Gårdagen var en dag m minimal aktivitet. Alla sega. Idag brände vi pengar på höganäs o clas olsson. Sonen är tapper o duktig som vanligt.


Lite utförligare

15 juli

Alla var trötta och hängiga, gjorde inte många knop. När jag trodde mig vara helnykter (sådär runt 14-tiden) åkte jag till byn och köpte vatten, choklad och trisslotter. Nästan helt återställd efter lite Marabou. Sonen ville inte sova middag så vi satte honom i bilen och tog en runda till kaféet med de berömda hockeybullarna, ungefär 3 mil bort. Sonen fick sova och vi lyssnade lite talbok. Dissade hockeybullarna men kanelbullarna var ändå värda resan. När vi kom tillbaka hade de andra bestämt att vi skulle åka till stan och äta pizza, ingen orkade laga mat och de hade slängt resterna från gårdagen. Funkade för oss, även om det inte var världens bästa pizza (om man får vara kräsen). 


16 juli

Heldag i Insjön; clas ohlsson, fabriksbutiken... glass... andra affärer... Men det var på Clas Ohlsson jag äntligen slog till på en popcornmaskin och lite annat som vi har velat köpa ett tag men aldrig fått tummen ur. På fabriksbutiken köpte vi på oss en massa Höganäs-saker, plus att jag är såld på Marimekko-servetter. Hål i plånboken, men ibland får man bara acceptera att sån är världen... På kvällen anordnade jag och Sambon vinprovning, 28 glas på bordet var en cool syn. Det var gott och uppskattat. Efteråt spelade vi kort, ett parti poker med försten till 21; det tog typ hela kvällen och var helt galet. Whiskey och öl lades till vinet (som var fullt tillräckligt, i min smak). Jag gick och la mig först av alla tror jag, insåg återigen att nån måste ta hand om Sonen dagen efter. Att ta hand om honom varannan morgon har blivit en konstig fördelning, eftersom vi tydligen festar varannan dag. Slump eller? ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards