Alla inlägg den 9 juli 2007

Av hemliga T - 9 juli 2007 23:03

Sambon vet hur man gör sin tjej lite glad, efter snart 10 år... :)


När jag satt och surade nyss kom han upp med nya datorn och gav mig och sa "du kan blogga i sängen", så nu sitter jag här och kan alltså blogga tills jag stupar. Han skulle ta hand om datorn sen... *ler*


Idag har egentligen varit en rätt bra dag, en normal dag. Jobbade, fick faktiskt en del gjort, även om det blir mycket snack emellanåt; alla börjar gå in i semesterläge. Hämtade Sonen och vi åkte till Maxi och han var duktig som vanligt. Han gör lite småbus men det är inga stora scener som utspelas och han lyssnar (oftast) när jag säger vad som gäller. En fascinerande sak med Maxi är att det alltid tar minst en timme att handla där. Sen kvittar det om man handlar för 400 kr eller 2000. På nåt sätt ska man igenom hela affären och det tar sin givna tid, oavsett vad man hämtar på vägen. I och med att jag självscannar tar kassan alltid samma tid. Sambons snittid är något lägre, men å andra sidan är det oftare jag har med Sonen i min shopping, vilket inte gör en lika smidig, vagnen måste med överallt. Men visst, han är snabbare, han ska ha cred för det. Jag tror ärligt talat att karlarna tycker det e lite kul sen självscanningen kom till. Det blev helt enkelt lite mer tekniskt att handla. Om de bara kunde lägga till den där inköpslistan som jag drömde om. Jorå, alla Ica-ägare; kolla här, för jag har värsta bästa idén. 


Tänk om vi som självscannar kunde mata in inköpslistan via hemsidan (som ju är kopplad till vårt kort). Sen går man och scannar och under tiden minskas listan. Den skulle naturligtvis sorteras efter ordningen i butiken. Men nja, den biten kanske skulle hoppas över, det skulle kanske bli lite för effektivt... men det första borde inte vara nån nackdel för försäljningen, väl?


Sådär, den fick ni gratis. Säkert ingen som tänkt på det före mig, hehe...


Sidospår...

Hämtade Sambon. Åkte hem. Sonen ville inte ha köttbullar, började nästan grina i bilen när vi sa att det var dagens plan. Frågade om han ville ha korv istället. Njet. Blodpudding? JAA. Stekte upp det och bacon. Lämnade stekpincetten i stekpannan för att jag tyckte att plattorna var avstängda och stod på H(ot). Den stod visst på 8. Skapligt os och dålig lukt i köket när pincetten smälte i stekpannan.


Nattade Sonen, somnade själv och vaknade tjurig över att ha "missat" 20 minuter (av vadå? livet?). Zappade, kollade inspelat Oprah, Morden i Midsomer. Gick upp hit. Kanske lite arg för... (inverterad dagens bra):

  • Sambons ockupation av nya datorn (inte nu längre, glad igen)
  • Det har f-n ta mig regnat oavbrutet sen i lördags (men jag ska inte klaga, det håller sig utanför vårt hem)
  • Ont i nacken (men iaf bättre sen jag fick massage av Sambon)
  • Mycket på jobbet (men har bestämt mig för att jag hinner det jag hinner)
  • Ständig oro när jag lägger mig över att kanske inte kunna somna utan bara tänka jobb. Vilket självklart leder till att jag tänker jobb. Tröttsamt.


Ska läsa lite i Annika Lantz bok (9 1/2 månad). För de som har den kan jag bara rekommendera sidan 187. Alla sidor är bra, men den där sidan, jag bara garvade när jag läste. Ville på nåt sätt sätta upp den, förstora den, visa världen hur det känns. Vet inte om man får copycatta här, så jag låter helt enkelt bli. Vilken teaser! Kanske kan bjuda på favoritmeningen "postgraviditen är som en inverterad pubertet". Så sant så sant... :) Me like Annika Lantz.


Puh, långt inlägg idag. Så kan det bli. Godnattis alla som orkade följa mitt svammel ända hit.  

Av hemliga T - 9 juli 2007 23:00

Idag är jag trött och grinig, har varit det sen jag nattade Sonen, så jag har nog inget att tillföra idag. Bättre att gå och lägga mig, imorgon är en ny dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards