Alla inlägg den 8 juli 2007

Av hemliga T - 8 juli 2007 18:17

Det blev ingen fika, de var sjuka. Eller vad säger jag, klart att det blev fika, men inga gäster. När Sambon kommer ut i köket för att fika säger han "men det där är ju inte kärleksmums" och hävdar att kärleksmums är vit sockerkaka, chokladglasyr och kokos. Jag håller ju inte med och vet att jag har medhåll från flera parter. Har nu bestämt mig för att göra en liten omröstning i Bloggsverige. Vad anser ni?

Av hemliga T - 8 juli 2007 13:26

Häromdagen fick vi kärleksmums på jobbet, för att en tjej ska sluta. Efteråt gick jag till Sambons jobb och vi pratade fika och jag sa att vi fått kärleksmums, med strössel istället för kokos. Vissa hävdade att jag inte fått kärleksmums, för äkta kärleksmums har kokos. Annars är det bara chokladrutor.


Ja.. jag vet inte... goda är de ialla fall. Nu har jag bakat "äkta" kärleksmums, som vi ska äta när vi får främmat. Tror att både jag och Sonen har stora förväntningar på kommande timmar. Fika är ju alltid gott.... :)


PS: Kärleksmums, för de som inte vet, är alltså såna där chokladrutor (sockerkaka) med brun glasyr och kokos.  

Mat
Av hemliga T - 8 juli 2007 09:40

Idag ska vi få besök. En familj som vi inte har umgåtts med på jättelänge. Det är inte för att tid inte funnits, utan för att vi helt enkelt inte vill längre, vi känner inte att vi har något gemensamt. Men så sågs vi häromdagen och de ville träffas igen och vi bestämde att vi skulle ses idag. Både jag o Sambon är sådär entusiastiska.


Nä, vi får ta och skärpa till oss, kommer säkert bli bra när de väl är här. Hade bara önskat att solen sken så att vi kunde fyllt upp poolen och barnen kunde lekt ute och.... Jaja, nu får vi jobba efter dagens förutsättningar. Vi har ju trots allt massa timmar på dagen som vi kan använda till sånt vi tycker är roligt. Som att se vad Sonen håller på med för lek med sina bilar nu. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards