Direktlänk till inlägg 25 juli 2007

Tröttis

Av hemliga T - 25 juli 2007 23:00

Somnade på bussen till och från jobbet idag, det måste vara ett ganska givet tecken på att kroppen vill ha sömn. Men jag vet inte, jag kanske har fel. Eller inte.


Spenderade en del av dagen till att planera vinprovning för mina föräldrar. Den här gången byter vi fokus; förra gången var det en druva från olika länder, nu kör vi olika druvor från samma land. Gott lär det bli, eftersom vi valde Chile som är ett av mina favoritländer.


Sydde gjorde jag också. Fortsatte på gardinen till Sonens rum (ja, jag vet, jag e hemsk som inte avslutat det där för typ 3 månader sedan, men nu är det bara några ringar som ska sys i och en lina som ska dras och sen är den klar. Måste skruva in en hake i väggen också som vi kan sätta fast linan i när gardinen är uppdragen. Men SEN är jag klar.


Sambon gjorde rödavinbärsgelé igår. Vi skulle gjort det ihop men jag mådde illa efter maten och behövde sy (byxor som spruckit i en söm + gardinen) så jag satt och var sällskap medan han fixade gelén. När jag ställde in burkarna i kylen igår verkade den ha en bra konsistens i alla fall. Hoppas den smakar lika gott som den ser ut. Det lär den väl göra, det är ju bara bär och socker. Och nåt annat. Pektin? Melatin? Melatin var det vi köpte. Borde gå och köpa små burkar så att vi även kan göra svartavinbärsgelé. Borde göra den innan vi åker på semester igen. 


Sonen och sambon kom ner på lunch och vi gick till barnvagnshaket. De hade ont om personal så maten skulle ta en liten extra stund. Det brukar ta max 3-4 minuter, så jag tänkte att "jaja, en kvart kan vi kanske vänta". Jag fick vänta 45 min på min mat. Dessutom gjorde de maten en rätt i taget, dvs alla (på alla bord) som beställt pannkakor fick samtidigt, sen alla som beställt dagens... osv. Mysigt att få äta ihop. Eller nåt? Det kan ju inte varit ett enda bord som blev nöjda. Jo, kanske de som har beställt exakt samma rätt iofs. Och Sambon, som beställde Pizza-buffén. Den var ju framme så det var ju bara att plocka åt sig.


Efter det rusade vi och köpte badbyxor till Sonen. Han är ju drygt 85 cm nu, vår lilla skit, och hans badbyxor i 74-80 är lite väl slimmade... så vi köpte nästa storlek; 86-92. De ramlar av. Det blir till nästa år då. Jag lär ju inte gå och köpa ytterligare ett par 74-80, så nu står jag rådvill. Varför måste alla jäkla affärer ha intervall på sina badkläder. Han är en 86a. Inte en 86-92a (som enligt ett butiksbiträde ska "räcka tills de är 97"). Han är ju en smal liten skit (eftersom badbyxorna sitter nedanför mjölkmagen) så inget sitter ju uppe på honom. 


Jaja, det var det om det. Blandad och ostrukturerad som vanligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hemliga T - 21 maj 2010 21:52

100 000. Så många nervceller bildas i Fröet varje minut. 6 miljoner nervceller på en timme. Inbäddat i 3 millimeter Frö.   Och 1720 millimeter trött mamma. Trött trött trött. Med 1050 millimeter sovande blivande storebror snarkandes bredvid mig. ...

Av hemliga T - 16 maj 2010 20:00

Idag har jag fått två frågor om jag inte är sugen på ett barn till, plus en person som kommenterat att det är ju bra att min 5-åring leker med andra barn så han lär sig det sociala samlivet. "Det är ju inte så lätt för ensambarn".   En del av mig...

Av hemliga T - 15 maj 2010 08:15

Efter 15 månader blev det helt plötsligt aktuellt att skriva av sig igen. Allt på grund av en liten vit sticka med två röda streck. Jag ska bli tvåbarnsmamma och vill bara skrika ut det, men på nåt sätt känns det inte helt vanligt att berätta för hel...

Av hemliga T - 16 februari 2009 21:48

Vi behöver inte gå till floristen förrän i sommar. Augusti eller början av september räcker till och med. Det känns givet att använda den floristen, det är bara en fråga om hur mycket blommor vi ska ha... Ska vi t.ex. sätta blommor i bågen som finns ...

Av hemliga T - 10 februari 2009 22:04

Sambon har varit duktig och gjort flera av sina uppgifter. Han har kollat ut en fotograf som han ska kontakta för att kolla priser och tillgänglighet. Han har börjat reka bröllopsresa och har fastnat lite för en Västindien-kryssning. Det tror jag pas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards