Alla inlägg under juli 2007

Av hemliga T - 15 juli 2007 00:06

SMS-blogg: Nu ger jag upp. Har vinat i tolv timmar o kan konstatera att jag står på benen men tröttheten bränner i skallen. Ska bli skönt att sova.


Lite utförligare: Efter att ha suttit och snackat och vinat ett bra tag insåg jag att eftersom Sambon stod bakom baren var det jag som skulle leka vuxen och gå och lägga mig för att kunna ta hand om Sonen dagen efter. Det passade mig ganska bra eftersom jag var rätt trött. 

Av hemliga T - 14 juli 2007 08:13

SMS-blogg: Körde bil 6h igår. Sonen var så duktig! Jag är så stolt. Grillade gott. Idag stor fest. Det blir nog kul.


Lite utförligare

13 juli

Packade, satte oss i bilen och åkte till mitt jobb och fixade en sak, sen var det dags att tanka och åka iväg. Sonen somnade snabbt och vi började lyssna på årets talbok (vi brukar lyssna på en per sommar). "Isprinsessan" av Carina Läckberg. Stoppade i Örebro för att käka på Max, det är något av rutin för oss när vi åker till Dalarna. Väl framme i Dalarna lämnade vi Sonen hos sin farmor och åkte för att köpa en glass till Sonen. Bjöds på gott grillat och snackade en stund.


14 juli

Försökte hjälpa till med förberedelserna inför festen men Svärmor är inte lätt att hjälpa. Hon vill göra allt själv medan vi andra står bredvid och ser henne svämma över. Tror att både hon och hennes familj har vant sig så att de inte ens ser det. Fick till slut fixa lite uppläggning och hackning av grönsaker. Öppet hus från kl 13, lite seg start men sen kom det igång. Maten var sjukt god och det saknades inte vin och sprit. Trevligt folk oxå. Bra fest, med andra ord. :) 

Av hemliga T - 12 juli 2007 21:52

Så här ska det ju inte vara när man ska gå på semester... Eller så är det precis som det ska. Jag ska förklara.


Fullt upp på jobbet hela dagen. Hann inte färdigt så jag tog med det sista hem. Slutade halv fyra för att hämta Sonen. Han trivdes bra på dagis idag, han blev till och med lite ledsen när vi skulle gå hem och gav sin fröken världens kram. En av de stora tjejerna gav honom en liten bukett tusenskönor eftersom det var hans sista dag innan semestern. Söta hon.


Åkte hem, mutade Sonen med glass och Pippi och började jobba för att avsluta det sista. Strax efter 18 var jag klar. Hungrig. Trött. Arg. Det strulade massor på slutet. Sambon kom hem och gick ut och klippte gräset. Sonen bajsade, telefonen ringde med en efter en som jag egentligen ville prata med men inte hade energi till... snäste mot pappa så jag fick dåligt samvete och fick ringa upp lite senare. .... Sambon åkte och köpte solskydd till Sonens bilbarnstol, sen kom han hem och lagade mat. Under tiden var jag jättelåg. Ont i huvudet. Ont i kroppen. Åt nästan ingen mat. Somnade framför TVn vid 21. Lyckades väcka upp mig själv så nu har jag kollat på TV några minuter till men ska nog gå upp och lägga mig.


Jag antar att det är så här det blir när man inte sover på natten. Natten till idag hade jag ångest för jobbet igen och kunde inte somna. Vad jag än försökte med för knep så hade jag låst hjärnan på jobb. Till slut somnade jag när jag låg och läste i soffan i gästrummet. Hade slutat kolla på klockan. 


Svart dag, men nu är det semester! Imorrn är det packa och ge sig iväg som gäller. Orkar inte packa ikväll, annars hade det väl egentligen varit smart. Men vem orkar vara smart? Sova verkar mycket bättre, just nu. 


Najs, eventuellt sista bloggen på en dryg vecka och den är så här munter. Bra sätt att behålla sina läsare...


Är tillbaka den 22 juni, då ska jag vara glad, utvilad... .... och redo att gå till jobbet.  

Av hemliga T - 11 juli 2007 22:59

Filmen jag skulle kolla på idag var konstig, så jag skulle kolla lite inspelat tänkte jag... men mediaservern var nere så jag började zappa istället. Det första jag fastnade vid var "Expedition: Familjeliv" på 2an, som var lite kul. När det tog slut hoppade jag mellan finalen i pussycat dolls (3an) och Skitiga jobb (discovery). I det ena programmet ska man vara så snygg som möjligt o i de andra får man följa de som städar, rensar och fixar med äckliga saker. Nu är hur som helst båda slut och Sambon har tagit över zapp-rodret. Kanske helt enkelt ska ta och hänga upp den där maskinen tvätt som ligger och väntar och sen gå och lägga mig. Följa den nya traditionen att försöka läsa om ett dygn i Annika Lantz liv. 

TV
Av hemliga T - 11 juli 2007 20:38

Det ser ut som att Sambons lag går mot en förlust idag. Trist. Sambon blir alltid deppig när det går åt skogen. Vet att han har bokat speldejt med sina kompisar ikväll, medan jag ska se en drama på Canalplus, så det kommer väl inte påverka mig jättemycket. Men tråkigt för honom.

Av hemliga T - 11 juli 2007 20:31

Hipp hipp hurra, jag firar 1000 läsare idag. Kul att så många någon gång har tyckt att ett eller flera inlägg som jag skrivit verkat tillräckligt intressant för att klicka sig fram till min blogg och läsa. Ännu mer kul är att min dagliga dos av läsare verkar öka sakta men säkert, kan det betyda att jag har några som faktiskt läser min blogg regelbundet? Hur som helst är det kul att ha ett forum att skriva av sig i, oavsett om det gäller struntsaker, mer tunga ämnen, eller bara dagens händelser.


Till helgen åker vi iväg på semester, då kommer jag troligen ha lite blogg-abstinens. Har läst att man kan sms-blogga men det kan ju inte bli så långa SMS då... och i stugan i Dalarna får jag nog acceptera att det är webbfritt. Datorn kommer att följa med hur som helst, eftersom vi känner att det är skönt att kunna ha med DVDer till Sonen, så jag får väl blogga i Word och sen pytsa in allt när vi är tillbaka hemma. Det lär väl märkas.  

Av hemliga T - 11 juli 2007 13:00

ÅÅåh vad skönt, jag ville inte gå därifrån. Sanden mellan tårna, en god pastasallad och trevligt sällskap. Vinden fläktade sådär lagom så att det blev uthärdligt att sitta i solen (det måste vara rätt förhållanden för att jag ska gilla soldyrkning). Lutade huvudet bakåt och kände att jag lätt kunde ha somnat där en liten stund.


Imorrn är det ju min sista dag på jobbet, sen är det semester... men bara en vecka för jag är tillbaka på jobbet den 23 juli. Lätt att jag går dit varje lunch då om det är ok väder, istället för att sitta här och sura. 

Av hemliga T - 11 juli 2007 11:52

Om två minuter är det lunch, då ska jag och kollegan gå och kolla in nya beachen i stan. Tar med oss mat dit och äter där, väldigt... hippt, tror jag? Eller nåt. Skit sak samma egentligen, bara jag får mat. Rapport kommer senare om hur jag upplevde beachen... i mina svarta jeans o blus... avslappnat som tusan. Suck. Jaja.


Semesterkänslorna jobbar sig starkare och starkare, det är svårt att motivera sig till att göra nåt alls på jobbet. Fasen oxå, det finns ju trots allt massor att göra. Men, det är väl så här det ska vara, annars är det väl inte på riktigt.


JAA, nu är klockan 12! Lunch! WOHOO! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards