Alla inlägg den 15 juni 2007

Av hemliga T - 15 juni 2007 22:29

  • Det är fredag!
  • Kollade på bra film nyss (se inlägg om Dagens TV).
  • Lunchpromenad.
  • Inget snacks, inget godis.
  • God mat på kvällen.
  • Sonen satt med hela middagen och åt dessutom! I och för sig fick han specialmat (köttbullar) men det var det värt.
  • Var duktig och klippte gräset efter jobbet.
  • Satt och läste (nästan) alla Sonens böcker innan läggdags, istället för film. Mysigt att sitta alla tre och umgås.
  • Har gjort klart del 1 av 3 avseende den där jobbiga uppgiften på jobbet.
  • Kom ihåg att hämta ut vår bag-in-box som vi beställde för typ 3 veckor sen. Ännu mer bra är att vi dessutom drack av det till middagen och lite efter.
  • Ramlösa Kaktus - mumsigt.
  • Att gå och lägga sig före elva och ändå känna att jag hunnit med en massa idag.

OCH, sist men inte minst:

  • Alla goa studentungar som fått mina mungipor att höjas lite extra idag. All denna glädje, lycka, självförtroende och... ja... framtidstro som finns i de där "vi har tagit studenten"-skrålen. Jag gillar det! 

Av hemliga T - 15 juni 2007 20:20

Dagens meny:


Rotsakspytt, entrecote och Sambons specialgrillsås

  • Potatis, morötter, palsternackor (ja, det är jättegott, de blir liksom söta) och vitlök i olja, salt och peppar.
  • Kött i marinad helt enkelt. Grillat förstås.
  • Såsen är en hemlighet... eller kanske inte? Gräddfil(youghurt går oxå bra), vitlök, peppar, chilisås.

Jättegott, tillsammans med ett gott rött vin.


Mat
Av hemliga T - 15 juni 2007 20:09

Dagens TV blir "Matte söker husse", en romantisk komedi på Canal+. Har bara sett 5 minuter hittills men den verkar lovande. Lite lagom. Jag kan tänka mig ungefär hur den slutar... och mitten... och... Ja, det känns tryggt.


Redigerar:

Den är ju jättekul. Tjejen som är huvudperson svarar på kontaktannons och går på dejt och det visar sig att det är hennes pappa som är karln i annonsen. Det här kan ju inte bli fel.

TV
Av hemliga T - 15 juni 2007 12:52

Har fått en ny cool mus på jobbet. Det kommer ta ett tag att lära sig använda den, det behövs knappt någon rörelse alls, men sen kommer det nog bli bra. Meningen är att min arm ska må bättre av den. Vi får väl se!

Av hemliga T - 15 juni 2007 10:50

Inatt kom Sonen in till oss igen. I vanliga fall brukar jag lägga honom mellan oss, det går som med automatik men inatt sov Sambon i mitten av sängen och låg och höll om mig, så Sonen fick sova på andra sidan mig.


Jättemysigt, kan vissa tycka. Om den som är i mitten får lite kudde. Och möjlighet att röra sig. Såna enkla små ting. Helt plötsligt fick jag förståelse för Sonen när han sparkar undan oss så att vi ligger på varsin kant medan han ligger tvärs över sängen. Jag ville nämligen göra likadant inatt. De bara tryckte och tryckte från varsitt håll. Till slut putte jag undan Sambon och sa "du kanske kan ligga på din egen kudde?!?!" varpå jag tog Sonen i ett stadigt grepp och kastade lyfte honom försiktigt över mig till andra sidan. Han var dock van vid att få sova nära mamma, så vi delade kudde resten av natten. Men då var det i alla fall bara en jag behövde dela med. Tror egentligen inte att nån av dem märkte att något ändrades.  


I vanliga fall får jag sova så ostört när Sonen är hos oss. Han brukar trycka undan sin pappa och sen ligger de på ena halvan medan jag har ganska gott om utrymme. Nu fick jag känna lite på hur Sambon har det varje natt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards