Alla inlägg den 26 juni 2007

Av hemliga T - 26 juni 2007 22:45

Har visst inte levererat nåt bra på några dagar... då kunde man ju tro att jag har samlat på mig lite och kan skriva en lång lista... men faktum är att det står helt stilla. Jag gör ett försök. Får jag till en punkt brukar jag komma på fler av bara farten.


  • Tar mig igenom dagarna snabbare tack vare min kompis på jobbet. Vi kanske inte är de effektivaste brudarna, men vi har trevligt. :)
  • Sonens spontana puss när vi spelade la ut brickor på Blokus.
  • Sambon la Sonen när jag var tvungen att jobba.
  • Fick skjuts hem av kompisen så jag slapp ta bussen.
  • Fick låna pengar när jag glömt visa-kortet hemma.
  • Fick komma till tandläkaren fast jag var 20 min sen (och det var ok att jag betalar imorrn (visa-kortet fortfarande hemma)).
  • Jag hade visa-kortet i slit-o-släng-jeansen, inte i de jag tvättade igårkväll.
  • Alla tycker inte jag är galen när jag köper rött papper (billigt) som jag ska spara till när det är dags att göra julkort.
  • Jag går och lägger mig innan 23 och kan därmed läsa nån rad innan jag däckar.
Av hemliga T - 26 juni 2007 20:08

Wooohoo, nu är det sommar på riktigt för idag är dagen D då "Morden i Midsomer" kör igång igen. Perfekt väder är det också, det regnar och vi kan gosa ner oss i soffan med popcorn och tända levande ljus. Mysigt!


Den enda missen är att det är exakt samtidigt som mitt heliga Gilmore Girls, men som tur är har vi ju mediaservern där vi kan spela in.   

TV
Av hemliga T - 26 juni 2007 16:42

Snacka om att vara världens virrigaste tjej. 


Går ner på fika (en på jobbet fyller 30) kl 1500. Sitter kvar och pratar och fikar en bra stund. Tar med en extra kaka upp, eftersom de var så himla goda. Kollar slött min mobil (vilken dessutom legat i fickan hela fikat) och har ett missat samtal, som jag ringer upp. Anar att det har med tandläkaren att göra, jag skulle varit där 1530 och klockan är 1544. De är schyssta och låter mig komma dit.


Har legat på britsen i några minuter när jag inser att visakortet är hemma i jeansen som jag hade till affären igår. WOHOOO.


Så, dagens moraliska problem:
Ska jag a) försöka börja prata när hon har en sån där snurrsug, en dammsugare och en fil i munnen på mig, eller
b) spela dum när jag kommer till kassan?


Jag valde b), så nu får jag komma dit imorrn bitti och betala. Men vad dum jag känner mig. Värsta virrpannan! Som dessutom inte hann borsta tänderna före besök hos tandläkaren - tror inte det hänt förut. Det hör liksom till att man ska lukta flour och fräscht... inte äppelkaka och te. Det var nästan så jag inbillade mig att hon såg sockerlagret ligga på emaljen. Det var därför hon fick jobba så hårt med slipen, o tandborsten/putsen... och tandtråden. En total genomgång helt enkelt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards