Alla inlägg den 23 juni 2007

Av hemliga T - 23 juni 2007 23:39

  • Datorn visar inga tecken på att lägga ner.
  • Sonens bästis och mamma var hemma så att vi kunde umgås.
  • Det var uppehåll i regnet precis när vi skulle ha lunch och middag.
  • Äntligen fint och städat i köket... ingen disk som väntar på att bli diskad.
  • Skönt att ligga och vila ute medan Sonen sov lunch.

Av hemliga T - 23 juni 2007 23:32

Sonens bästis och hans mamma kom förbi och lekte en stund på dagen. Det var skönt, timmarna rullade iväg. Vi åt middag och la Sonen och började sen kolla på inspelade avsnitt av "Numbers". Sonen vaknade och kunde inte somna om, så vi trodde att han kanske kunde somna hos oss i soffan, men han blev alltför intresserad av TVn och det kändes inte lämpligt att han kollade på insatsstyrkor och blod och arga människor, så vi la ner TV-tittandet. Måste säga att det var rätt skönt att gå och lägga sig, jag tror jag somnade ungefär i samma sekund som huvudet nuddade kudden.

Av hemliga T - 23 juni 2007 20:06

Dagens mattips är fetaostfyllda färsbiffar med färskpotatis, grillade grönsaker och en god sallad. Fetaosten vi valde var den som har soltorkade tomater i sig. Mums! Ett gott vin till är inget måste men ett stort plus. :)

Mat
Av hemliga T - 23 juni 2007 09:26

Det regnar och är jämngrått idag. Har halvhjärtat föreslagit för Sonen att vi ska gå ut och leka men vi är inne och pusslar i stället. Känner att det här kan bli en lång dag och funderar på om vi ska bjuda hem någon till kvällen, men samtidigt är vi nog rätt trötta och det funkar nog bra med en dag hemma. Kanske skulle göra nåt så crazy som att hyra några filmer till kvällen. Men det är klart, videohyran kanske är stängd...


Inga direkta planer för dagen, med andra ord. Den närmaste planen är att pussla med Sonen.  

Av hemliga T - 23 juni 2007 00:43

  • Uppehåll i regnet precis när det var dags för midsommarfirande.
  • Sonen när han kramade 4mån bebis och var så öm och fin.
  • Att jag får gå och lägga mig nu.

Av hemliga T - 23 juni 2007 00:28

Det var inte så svårt att komma fram till hur vi skulle spendera resten av förmiddagen. Den gick åt att göra oss iordning och när jag tappade min parfymflaska i golvet fick vi ju endel att ta hand om.


Åkte till vännerna, åt lunch och gick sedan för att delta i midsommarfirande. Sonen var sådär imponerad av att dansa runt midsommarstången, så vi höll oss i ytterkant så att han kunde kolla in de som sjöng och spelade. Efteråt bjöd stadens godisbutik på "lördagsgodis" till alla barn. När Sonen hörde "godis" ville han gå och titta, så Sambon följde med honom. Det är lite fascinerande, Sonen har ju egentligen bara ätit godis en gång tidigare (med oss i alla fall); och ändå har han stenkoll. Vi lyckades hålla undan påsen och sa att det bara var en tablettask i (men i själva verket var det en hel del till) och det funkade. Han var fullt nöjd med tablettasken.


Vi stod för kvällsmaten så jag jobbade i köket medan Sambon tog hand om Sonen och hans kompis. Maten var god men jag är redigt besviken på köttet som trots alkoholmarinad (vilket enligt uppgift ska möra  till kött) var otäckt segt. 


Överlag var det väldigt trevligt, men det trista inslaget då min mage bröt ihop. Inget ovanligt, men inte desto mindre irriterande. Jag höll min deal med Sambon och drack en snaps och en liten gnutta whiskey - så att det inte var att slänga pärlor till svin att jag var den som "fick" dricka idag. Just det, jag har glömt att berätta att jag är hemsk! Jag vet att jag vid två tillfällen i veckan nämnt att jag ska/hade köpt vin, varpå den jag pratar med frågar "jaha, men ska inte Lukas vara med?" Jag är kanske naiv, men jag trodde det var ok att dricka lite vin och ändå kunna ta hand om Sonen. Särkskilt när en av oss dessutom håller sig nykter.... :) 


Nu är jag dock så rysligt trött att jag typ nickar till medan jag skriver. Det känns otäckt. Bäst att sluta.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards