Alla inlägg den 25 juni 2007

Av hemliga T - 25 juni 2007 17:00

Inte trodde jag när jag skulle skriva detta inlägget att det skulle bli ett inlägg om särskrivningar.. men här kom ett ord (två?) som jag faktiskt är lite osäker på. Jag ber på ursäkt från början till alla särskrivningspoliser.


Hur som helst, vad det skulle handla om är hur svårt jag har att hålla käften om vissa saker. Jag berättar liksom om allt, för många. Det där med privat verkar inte vara min grej riktigt, när det gäller vissa saker.


Exempel: Häromdagen berättade Sambon att nån frågat om vi ska sälja bilen snart. Inte ens aktuellt, eftersom jag älskar vår bil och inte har någon annan bil jag är direkt sugen på (tror Sambon tycker som jag). Men ändå surfar jag runt efter bilar och berättar för mina vänner om det... så idag på prommisen sa min kompis att hon pratat med sin sambo om det och han tyckte inte att vi skulle sälja bilen eftersom vi verkar gilla den så mycket. Hmm.... helt plötsligt blev det så stort på nåt sätt. Och då är det ju ett ganska töntigt exempel.


Inte som att berätta om släktbekymmer, tankar om fler barn, bröllop, förlossning (vilket iofs ALLA berättar om) osv, som jag också släpper ifrån mig till höger och vänster. 


Det enda jag hållt någorlunda hemligt i livet är väl jobbsökandet och vad som händer och inte händer i sänghalmen. Det är ju tur att man kan ha några spärrar i livet.

Av hemliga T - 25 juni 2007 16:32

Dags att sammanfatta förra veckan och de kanske mindre lyckade besluten jag tog... som jag minns.

Måndag: 1 muffin för att fira kompisens födelsedag. 1 muffin på väg hem från jobbet för att jag var hungrig.

Tisdag: Kladdkaka och glass hos kompisen, för att fira födelsedagen, på riktigt.

Onsdag: Popcorn för att det var synd om mig att vara ensam hemma.

Torsdag: Lite godis på dagen och en glass på kvällen. Vin.

Fredag: Kaka, kladdkaka och grädde. Vin.

Lördag: Glass, godis. Popcorn. Vin.

Söndag: Glass. Popcorn. Choklad. 


Antal lunchpromenader: 0.

Antal andra promenader: Nån kanske?

En cykeltur.


Resultat på vågen imorse: +0.4 kg. Ett under att det inte var mer, nu när jag kollar igenom ovanstående. Det knäppa är att för mig är det där inte ens vidare extremt.


Idag har jag i alla fall tagit mig i kragen och tagit lunchprommisen på en halvtimme. Hoppas vi kan få till några till den här veckan, det finns potential för det.  

Av hemliga T - 25 juni 2007 16:28

Jo.. jag hittade ju nåt att titta på till slut, igår. Bestämde mig för att en lagom film kanske kunde vara King Kong. Den började 21 och det var ju bra för då hann jag lägga Sonen och poppa popcorn...


Efter en timme började jag fråga Sambon varför de var ute i havet och åkte på en båt, utspelade sig inte den där filmen i New York eller nåt? Sen fortsatte jag undra ett tag, tills Sambon kollade på IMDB och såg att den är runt tre timmar lång. Så vi tittade på en halvtöntig film ända till tolv. Långt efter borde-lägga-sig-tid för mig. 


Men popcornen var goda. Och chokladen. Och Ramlösan. Måste ju trots allt hålla mig vaken på nåt sätt.  

TV

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards