Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

En överraskning

Av hemliga T - 30 juni 2007 22:01

Vaknade med ont i hals och kropp. Trött som tusan följde jag med Sonen när han bad om att få gå och äta frukost 0545. Jag orkade inte bråka eftersom jag kände mig så himla seg. Frukosten urartade till en skrikaffär. Sonen, som ju oxå är förkyld, skrek och grät och kunde inte bestämma vad han ville ha. Jag försökte bestämma åt honom men han ville absolut inte ha min hjälp. Till slut stod jag och skrek "JAG ORKAR INTE" (känns det igen?) varpå jag försökte sansa mig... jag vill inte vara en skrikmamma. Undrade varför inte Sambon kom ner och tog över, men var för trött för att börja grina på honom med. Tog med Sonen till annat rum och förklarade att det är frukosten som är på bordet som är frukosten som erbjuds, att mamma också mår dåligt och att det var därför jag skrek. Om han ville ha frukost fick han följa med till köket, annars fick han vara kvar i TV-rummet. Underläpp ut och jag gick själv till köket. Nån minut senare kom Sonen och åt det som stod framme. Lekte och tittade på film från förr (bebisfilmerna på Sonen) och sen var det föräldraskiftbyte så att jag fick sova några timmar. Väcktes av en superglad Son 0930. En timme senare kom dagens överraskning. Mina föräldrar ringde och sa att de var i stan (de bor 22 mil bort) och undrade om vi ville komma till stan på fika.


Självklart åkte vi ner på stan och åt lunch och fikade. Sonen ville inte äta något, tog ca 3 tuggor våffla. Började hosta mer och mer och jag insåg att vi nog inte gjorde honom en tjänst som hade honom på stan. Vi åkte hem för att han skulle få leka men han var inte på humör. Fick samtal från vännerna som ville ha med oss/en av oss på bio. Med mina föräldrar i stan passade det ju perfekt (barnvakt), även om jag var så där halvsugen med tanke på hur jag mår, men samtidigt, hur ofta kommer vi iväg på bio?


Eftersom Sonen inte ville vara med på nåt tog vi tempen på honom och han hade 38.1 Hönsmamma som jag är bestämde jag mig för att stanna hemma. I slutänden känns det väldigt bra. Jag går omkring och hostar och vrider mig och har ont i hela ryggen. Hade jag hängt med på bio hade jag just nu (och nån timme till) suttit och kollat på Clooney eller Willis... inga alternativ som lockade jättemycket ändå. Dessutom var det kul att umgås ensam med mina föräldrar lite. Lyckades t.ex vinna över dem i Chicago/poker. Bara en sån sak... :)


Nu ska jag dock gå upp o sova, jag tror det är bra att låta kroppen vila. Dessutom räknar jag med att Sonen vaknar när/om hans ventolin/pulmicort och Alvedon slutar verka, så då vill jag finnas till hands utan att bli en skrikmamma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hemliga T - 21 maj 2010 21:52

100 000. Så många nervceller bildas i Fröet varje minut. 6 miljoner nervceller på en timme. Inbäddat i 3 millimeter Frö.   Och 1720 millimeter trött mamma. Trött trött trött. Med 1050 millimeter sovande blivande storebror snarkandes bredvid mig. ...

Av hemliga T - 16 maj 2010 20:00

Idag har jag fått två frågor om jag inte är sugen på ett barn till, plus en person som kommenterat att det är ju bra att min 5-åring leker med andra barn så han lär sig det sociala samlivet. "Det är ju inte så lätt för ensambarn".   En del av mig...

Av hemliga T - 15 maj 2010 08:15

Efter 15 månader blev det helt plötsligt aktuellt att skriva av sig igen. Allt på grund av en liten vit sticka med två röda streck. Jag ska bli tvåbarnsmamma och vill bara skrika ut det, men på nåt sätt känns det inte helt vanligt att berätta för hel...

Av hemliga T - 16 februari 2009 21:48

Vi behöver inte gå till floristen förrän i sommar. Augusti eller början av september räcker till och med. Det känns givet att använda den floristen, det är bara en fråga om hur mycket blommor vi ska ha... Ska vi t.ex. sätta blommor i bågen som finns ...

Av hemliga T - 10 februari 2009 22:04

Sambon har varit duktig och gjort flera av sina uppgifter. Han har kollat ut en fotograf som han ska kontakta för att kolla priser och tillgänglighet. Han har börjat reka bröllopsresa och har fastnat lite för en Västindien-kryssning. Det tror jag pas...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards