Alla inlägg den 9 maj 2007

Av hemliga T - 9 maj 2007 20:40

För ett tag sen fastnade min blick på ett inlägg som var sååå bra. (Läs det här) Det påminde mig om att värdesätta mer än bara de uppenbara sakerna i livet. Idag är det högaktuellt för mig att minnas på samma sätt som Grynisen gjorde, delar därför (i sann mamma-anda) med mig av vad som hände mig den 9 maj 2005.



Ni som inte gillar detaljerad äckelinfo kan ju sluta läsa nurå... :)



(Info för gravidnördar: Vi är framme i graviditetsvecka 41+0)


Kl 00:30

Går på toa och tycker att det kommer blod. Ringer förlossningen (man ska ju ringa om det blöder) men de tycker att jag ska gå och lägga mig och sova.


Kl 08:00

Ringer barnmorskemottagningen, eftersom jag har en tid kl 13. De tycker att jag ska skippa kontrollen hos dem och ha kontakt med förlossningen istället.


Kl 11:00

Har fått en tid hos förlossningen för att träffa doktor. De tar ctg och när jag träffar läkaren konstaterar hon vattenavgång - inte så svårt när det rinner okontrollerat (men inte speciellt mycket, bara inget jag kunde stoppa) ur mig när hon ska kolla. Eftersom jag inte har några värkar skickar hon hem oss och säger till oss att vi ska vila.



Eller hur!?



Promenader ska ju vara bra, så jag tar med mig Sambon att gå från Sjukhuset till stan. Han måste ju klippa sig om vi ska ta bebisfoton inom några veckor! Kommer till min frisör som frågar om vi inte har fött än, varpå jag kontrar med att "jorå, vattnet har gått så det borde bli snart iaf". Kul att ha en sån kund inne i sin salong. :) Käkar och går på stan lite innan vi går tillbaka till Sjukhuset och hämtar bilen och åker hem.



Ser till att väskan är packad. Går och lägger mig runt 23 utan att ha haft några direkta värkar. Lyckas till och med somna. Klockan 8 dagen efter ska vi ringa förlossningen om inget har hänt innan dess.



Och så var den dagen slut. :)



Fortsättning följer... ...



Av hemliga T - 9 maj 2007 20:31

Igår var jag på middag med några tjejkompisar. Sonen var med och uppförde sig exemplariskt. Jag blev så stolt. Dessutom lekte han med min kompis dotter (1 år) och hade jätteroligt. De lekte tittut och jagade varandra, det var roligt att se. Tjejer som pratar stoppar man inte så lätt så följdaktligen blev det en sen kväll. Jag skjutsade hem de andra tjejerna och var i säng runt halv ett. Att sova sex timmar är inte min grej. Min dag har därmed varit ganska trött och motivationen att jobba har väl varit sådär. Kanske beror på morgondagens intervju.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards