Alla inlägg den 13 maj 2007

Av hemliga T - 13 maj 2007 21:27

Nu kan man få veta lite mer om Hemliga T. Jag har nämligen varit inne på www.vuxenpoang.com och här är mitt resultat:


Hemliga Ts vuxenpoäng är: 25,4


Min ålder borde vara 49,7 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse (men jag är ju 28!?!? GAH)


Mitt test visade "att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet (nej, aldrig!) eller sälja bilen (ja, eller hur!?) eller varför inte beställa en resa till Kos? (Jo så att jag får känna mig som en mormor och inte bara mamma)."


Fick lite Tips på vad jag ska göra för att sänka min vuxenpoäng:

  • Börja dricka öl (Blä!).
  • Åka till Hultsfredsfestivalen (Nja).
  • Flytta ihop med några kompisar (Poppis i familjen).
  • Ge mina krukväxter till grannen (Kanske en bra idé?).
  • Sälja bilen (Oerhört korkad idé).

Jag kom på en egen! Att acceptera att jag är en liten trött surkärring?

Av hemliga T - 13 maj 2007 20:55

Att ha läst 48 sidor i "Självkänsla Nu" hjälpte föga när det kom fram en tjej på festen igår och sa att vi hade gått i samma skola. Jag tyckte det var trevligt så jag frågade vilken klass/årgång, varpå hon säger att hon gått i min parallellklass i åtminstone årskurs 7-9. Det hör till saken att vi var 2 klasser då, så det var liksom inte 500 pers jag skulle ha koll på. Snarare max 60. Minus killarna. Jag stod där helt blank. Fick namnet och kom direkt på efternamnet, så i teorin kände jag igen henne men inte alls i praktiken. Det blev en konstig stämning och min självkänsla föll rakt genom golvet och landade en bit under källaren.



Det tog nån halvtimme innan jag hade skakat av mig det pinsamma ögonblicket och fokuserade på att ha riktigt trevligt och njuta av min tid som Vuxen-T. Jag lyckades ganska bra. Det var en riktigt bra fest med sång, dans, prat, mat, dryck... Alla bra ingredienser. Tror t.o.m att det var ett slagsmål på G, men det är obekräftade rykten. 



Ett antal glas vin senare gick vi till sängs och sov gott tills vi insåg att det var dags att gå upp om vi skulle hinna få Sambon och hans kompis till Fotbollsmatchen på annan ort. Hör till saken gör att vännerna ALLTID är sena. Men vi kom iväg i alla fall, bara en halvtimme senare än vi hoppats, så vi får vara nöjda. Jag menar, igår kom de ju inte och hämtade oss förrän 2 timmar efter avtalad tid. Det var ju bra för dem att de hade duschat och gjort sig snygga före vi åkte dit, själv hade jag räknat med att vara tidig och hinna göra mig iordning där. Shit vad jag var arg. Men eftersom det alltid är så där borde jag inte varit förvånad, och jag hann trots allt duscha, även om det inte blev den lugna goa förberedelsen som jag kanske hoppats. 



Idag åkte vi hemåt och hämtade Sonen hos sin farmor. Sambon skulle ju som sagt på fotboll så jag och Sonen åkte hem själva. Sonen sov hela vägen hem (2,5 h) så jag fick snaska godis och sjunga med i radions låtar helt utan kommentarer. :)



Nu är jag toktrött och det gör ont i min högerarm så jag ska gå upp och väcka Sambon som verkar ha somnat med Sonen, sen ska jag kräva min rätt till gemensamt TV-tittande. Jag vill se CSI eller Criminal Minds idag.  



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards