Alla inlägg den 27 maj 2007

Av hemliga T - 27 maj 2007 17:02

Roliga jag. Knäppa jag. Har fokuserat så mycket på att ge "hintar" till Sambon om att det är mors dag snart den senaste veckan, att jag har glömt att fixa nåt till min egen mamma. Smidigt. Särskilt med tanke på att hon var här idag. Snyggt jobbat.


Fixade i och för sig en present igår men då var hon med i affären, ganska beige uppvisning. Jaja, sånt är det.


Fick hur som helst den bok jag ville ha av Sonen, han kom och lämnade den till mig imorse. Slängde den i soffan bredvid mig, faktiskt. Kanske ska vara glad att jag inte fick den i huvudet. :)


Bäst idag har dock varit följande två events:

1) När jag kom upp (ner) imorse och Sonen (som varit uppe i 2 timmar med mormor och morfar) kommer springande mot mig och kramar mig och är jätteglad att se mig. Sitter sen och kramar mig en lång stund innan det är dags att köra med morföräldrarna igen.


2) Sonen har sovit i 1,5 timme (vilket är 30 min mer än han ska sova) och jag lyfter upp honom för att väcka honom. Han gosar in sig i min famn och vi somnar båda två sittande i solstolen och sover tillsammans i en timme. Sååå mysigt att ha sin sovande son i famnen. 


Vi har även passat på att fika och gå en promenad, jag och Sonen, medan Sambon använt dagen till golf. Första gången på nästan 2 år, så det är väl egentligen på tiden. Får se vad resten av dagen har att erbjuda. Troligen bolibompa, mat, en långdragen nattning (eftersom Sonens totala sovtid blev 3 timmar, innan jag efter ett flertal försök fick liv i honom) och förhoppningsvis lite meningslöst TV-tittande med nåt snacksande.


Vi pratar om att använda skattepengarna som kommer i juni till en ny dator och lite annat så att vi får till vettiga arbetsstationer till oss båda. Det skulle innebära att jag kan fokusera lite på alla våra foton och få till bra fotoalbum i framtiden. Vi har drygt 1,5 års digitalfoton som måste gås igenom, det lär ta sin lilla tid. Jag är av den gamla skolan som trots allt vill skriva ut lite foton och skriva om det som hänt, så det ska bli kul när jag kan ta tag i det. Då kanske det blir mindre meningslös TV och mer dator. Trots allt ett jämnt flöde av fyrkantiga ögon, med andra ord. 

Av hemliga T - 27 maj 2007 14:50

Sitter och läser lokalblaskan och ser hur "Mopedrally störde trafiken" igår. Så mycket som 100 mopedister hade träffats för att köra genom stan, och störde trafiken eftersom de ignorerade trafikljus i sitt åkande.


De åkte genom stan, verkar inte som de åkt så jättelångt. De är typ 15-17 år. De skadade ingen, vad framgår av tidningen. Jag såg dem och tyckte de var rätt söta på nåt sätt.  Vet inte om jag tyckte det var så farligt. Det måste finnas väldigt många dummare saker ett hundratal ungdomar kan komma på att göra.


Jag antar att moppegängen ligger mig varmt om hjärtat på grund av mitt lantisursprung. Personligen hade jag egna små fotpinnar på pojkvännens trimmade moppe. Så romantiskt. 

Av hemliga T - 27 maj 2007 11:42

Har lite liv (utöver mitt vanliga) och ramlar ner från 49e till 99e plats på mest aktiva bloggarna. Betyder det att jag har lite för mycket tid i vanliga fall? Antar att det handlar om prioriteringar. Nu när jag vant mig vid att blogga måste jag säga att jag saknar det de dagar jag inte hinner med. Det får mig att tänka tillbaka på åren då jag var duktig att skriva dagbok, det är bara att det här går fortare (ja, jag skriver fortare på dator än för hand) och finns tillgängligt på ett annat sätt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards