Alla inlägg den 24 maj 2007

Av hemliga T - 24 maj 2007 22:30

08:15 Utvecklingssamtal

Dags för Sonens andra utvecklingssamtal på dagis. När man är två år slipper man vara med på sitt utvecklingssamtal. När man är två år berättar "chefen" hur bra man är på det mesta och vilken glädje det är att ha att göra med en. Att man är nyfiken, aktiv men ändå har förmågan att sitta still och har bra motorik. Sånt där värdesätts inte när man är 30. När man är två år får man konkreta exempel på roliga / bra saker man gjort och om det är något man bör jobba med.


Vi var såååå stolta när vi gick ur det där rummet, vilken boost. Den varade i 20 sekunder tills vi kom in i det rum där Sonen var och han blev jätteglad och trodde det var dags att gå hem. Sonen bröt ihop när vi gick och hans blick när vi gick ut genom dörren är så himla jobbig att ha med sig, även om man vet att hans dag kommer vara jättebra.


12:15 Promenad

Tog en lunchpromenad själv idag, jisses vad snabbt man går när man inte har nån att snacka med. Duktigt oxå att komma iväg utan att det är någon annan som drar i mig. Kände mig så stolt och glad och nyttig.


15:30 Hemåt

Hämtade Sonen på dagis och gick hem och började städa, diska, laga mat, baka kaka. Klockan 17:30 kom en av våra kompisar och lekte med Sonen en stund tills Sambon kom hem med hennes sambo. Då lekte de med Sonen medan vi fixade maten och vi åt och hade trevligt. Kul att kunna träffas på en vardag, istället för att fylla redan uppbokade helger med mer. Det funkar ju faktiskt, man hinner med rätt mycket prat.


22:00 TV (trodde jag)

Satte mig framför TV och dator när gästerna gått hem, för att blogga och kolla på nåt innan jag skulle sova. Fick tokont i magen och spenderade inte resten av kvällen i soffan. Hatar min idiotmage som inte klarar av att äta god mat och kaka utan att balla ur. Irritation!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards