Alla inlägg den 16 maj 2007

Av hemliga T - 16 maj 2007 20:03

När jag var på första anställningsintervjun frågade han om jag inte har nån hobby. Jag förnekade alla hobby-aktiviteter och flummade nåt om promenader, familj och böcker. Här kommer sanningen: TV är min hobby. Det har alltid varit så. Filmer också, förr, när jag hyrde ut filmer, då var det ju lättillgängligt, men nu är det framför allt TV.



Då snackar vi inte djupa intellektuella program som... ja jag vet ju inte vad de heter eftersom jag inte kollar på dem... :) Nä, min lista består mer av program som:

  • Tack gode Gud (Tittar jag på just nu)
  • Oprah
  • (Alla varianter av) CSI
  • Criminal minds
  • Roomservice
  • Så ska det låta
  • Gilmore Girls (läste att det ska sluta nu!?!?!)
  • Bonde söker fru...



Det är så skönt att slappa framför TVn och få flina lite åt meningslös underhållning. Sånt där som man kan ha och vara utan, men trots det så väljer jag oftast att ha det, genom att spela in det på mediaservern, så kan jag välja helt själv när jag ska kika. Det är bra grejer, för en TV-nörd.

TV
Av hemliga T - 16 maj 2007 17:53

Idag är det dags för premiär för hemmagjord tzatziki. WEEH. Har haft ingredienserna (de oerhört komplicerade) hemma ett tag, men det har liksom inte blivit av. Men nu är gurkan på avrinning och saltning, sen är det bara att gotta ner yoghurt, peppar och vitlök. MUMS!


Det kompenserar för det faktum att vi tog fram vanliga kotletter ur frysen istället för karré... Hur torrt blir inte det på grillen? :( Trist. Hoppas Sambon får till nåt bra.



Sonen vägrar äta mat så det blir smörgås för hans del. Knäckebröd med smör och bubbelvatten. Lyxmiddag som han valt själv, så han är nog oxå nöjd.



Nu är det lååånghelg! YEY! Ska gå och fixa nåt att dricka tror jag.

Mat

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards