Alla inlägg den 14 maj 2007

Av hemliga T - 14 maj 2007 22:25

Har spenderat ett par dagar i månaden med VAB (vård av barn). De senaste veckorna har dock varit friska (vilket man ju som sagt aldrig ska säga...). Idag när jag kom och hämtade på dagis möttes jag av skylten:


"Nu har vi barn med:

  • Vattkoppor
  • Springmask"



Wohoo! Eller nåt. Jag har redan pluggat på om Vattkoppor och måste väl erkänna att en vecka VAB om ett par veckor skulle kunna funka. Förutsatt sol ute. ;) Men springmask. Nej. Usch. Jag vet inte. Det kan nog vara, för min del. Eller vad sägs om beskrivningen "Barn återinfekteras ofta av sina egna maskars ägg, om de stoppar fingrarna i munnen efter att tidigare ha kliat sig i stjärten." Urk. Don´t go there! Jag kanske vet vad som händer men låt mig för Guds skull slippa tänka på det... :)



Jag har hört om folk som mest ser saker i bilder. Dvs om de får något beskrivet för sig så bildar de en bild för minnet (vilket i vissa fall är värre än för oss som har t.ex siffer/textminne, eftersom det senare inte är så grafiskt). Hur som helst, jag ber om ursäkt för de av mina bloggläsare som ser i bilder, med tanke på stycket ovanför. För er skull hoppas jag även att ni missade "dokumentären" på 5an igår. (Ja, självklart pratar jag om "Den perfekta penisen"). Jag lyckades zappa dit och komma in precis vid THE Moment när snubben plockar fram sin... best??? JEEEEZ, vad var det där om!?!?! Nån som vet? Tack för den sexlustdödaren, effektivare än något piller i stan. 



Nä. Usch. Idag ska jag kolla TV-listan innan jag börjar nattzappa. Alternativt lämna TVn avstängd. Men lik förbannat ser jag det där ... eländet framför näthinnan. Om jag inte var en sån som "kom ihåg i bilder" tidigare har jag nog blivit det nu.  




Av hemliga T - 14 maj 2007 18:05

Insåg nyss att jag ofta väljer det enkla före att engagera mig ordentligt i Sonen. Dvs vill han kolla på TV/DVD är jag snabbt där och sätter igång nåt för att sen kunna städa undan, diska, laga mat... blogga...



Idag bestämde jag dock att vi inte skulle se nån TV före kl 18. Så vi har lekt, sparkat boll, spelat innebandy, pusslat, läst och busat. Jag vill egentligen att Sonen ska aktivera sig själv och vilja leka med sina leksaker utan att vi måste vara med, men att leka tillsammans ger en mysig stund för både mig och honom. Det är då man interagerar och får de goaste skratten. Och det är ju riktigt roligt.



Men sen... när det kurrar i allas magar, så är det ju perfekt att Bolibompa börjar så att vi har halvtimmen att laga mat ... så nu är det dags för mig att ta tag i just matlagningen.


Dagens meny: Stinas örtkyckling, sallad, bröd och så lite pasta till Sonen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards