Alla inlägg den 11 maj 2007

Av hemliga T - 11 maj 2007 13:48

Har nu hämtat mig efter min första intervju för Jobb2. Snacka om gratis psykologtimme. "Varför tror du att du tycker så?" följt av "Kan du ge konkreta exempel på när du hamnat i en konflikt?" ....



Det kändes som att varje svar testades med en motfråga för att kolla om jag var konsekvent och sanningsenlig. Domen kommer väl om ca 2 veckor när jag får veta om det blir en andra intervju.



Men bara att bli kallad till intervju är ju rätt coolt. Av ca 80 sökande var det jag och 4 andra som valdes ut till en första intervju. Det är häftigt. Jobbet verkar riktigt kul också. Lite det jag gör nu fast lite mer och lite nytt och framför allt på ett annat ställe. Känner mig allt säkrare på att jag måste få testa om mina kunskaper står sig "där ute".



Byter jag jobb måste jag nog dock gå upp till heltid, åtminstone ett tag. Men vi får väl fixa det på nåt sätt. Sonen är ju uppe längre och längre på kvällarna så vi får väl se till att göra kvalitet av den tid vi får tillsammans. Jag och Sambon kanske kan lägga våra scheman lite omlott så att vi kan hämta honom lite tidigare någon eller några dagar i veckan, och då få mer tid med honom.


Dessutom har vi ju inte sett att jag gått vidare till andra intervjun än. Och efter det är det personlighetstest och/eller intelligenstest. Jamen tjena Gösta. Jag kanske blir kvar här ett tag till, trots allt... ;) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards