Alla inlägg den 28 maj 2007

Av hemliga T - 28 maj 2007 18:13

Idag hade vi tänkt grilla korv, men det regnar och är så trist ute, så vi har kommit på den perfekta regnmaten - soppa.


Min nya favorit är en påssoppa, Knorr Golden Chantarelle Extra med Croutons, d.v.s kantarellsoppa med krutonger. Hittade även såna där baguetter som man ska värma i ugnen, så att vi får varmt bröd till soppan. Mmmums.


Dags att sätta fart så att resultatet av min proffsmatlagning står på bordet när Sambon kommer från jobbet.

Mat
Av hemliga T - 28 maj 2007 08:19

Det blev Brokeback mountain som meningslöst TV-tittande igår. Jag har väntat på att den ska komma upp på Canal Plus, så när jag insåg att den gick igår var kvällsschemat spikat. Jag vet att jag är några år sen med recensionen av denna film, men jag måste ändå skriva några ord.


Den filmen var konstig! Egentligen tyckte jag inte den var så bra. Men jag höll mig ju vaken, så den måste ju intresserat mig på nån nivå. Och nu ett halvt dygn senare finns den där i bakhuvudet. Alltså berörde den mig där inne. Konstigt. Det måste vara en intelligent skapad film, som kan vara lite småtråkig och utan mycket effekter som ändå fått så mycket publicitet. Det kan inte bara handla om att det är två män som kysser varandra i filmen. Eller, jo, kanske? Det kanske räcker för att få folk att höja på ögonbrynen.


Idag funderar jag på att se "Elizabethtown", ett romantiskt drama. Före det kanske jag ska jobba lite. Och hämta Sonen från dagis. Leka lite kanske. Säkert titta på Bolibompa. 

TV

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards