Alla inlägg under juni 2007

Av hemliga T - 24 juni 2007 14:07

Har kommit fram till att på sommaren finns det inte mycket jag vill se på TV. Kanske lika bra det eftersom man ju ska vara ute och njuta av sommaren, men på kvällarna gillar jag trots allt fortfarande att få sjunka ner i soffan. Då är det ju bra att jag har 2 avsnitt av Oprah kvar och att det kommer spelas in ytterligare två nu i veckan. Med ett snabbt överslag kan vi ju lätt konstatera att jag får hitta på nåt annat att göra om kvällarna framöver, men det borde inte vara så svårt. Kanske ta hand om våra femtiotusen foton... (ja, lätt överdrivet) eller städa, eller påta i trädgården, eller läsa, eller pussas...

TV
Av hemliga T - 24 juni 2007 13:55

Efter våfflor med sylt satte jag Sonen i hans vagn för att söva honom. Det funkade efter ett hjärtskärande gråt då vi ringde på hos bästisen som inte var hemma. När vi kom hem fick jag för mig att jag återigen skulle angripa tistlarna i rabatten vid lekplatsen, så jag tog fram arbetshandskarna och fyllde en hink med tistlar på turbotid. Kanske en kvart? Efteråt satte vi oss här ute på altanen för att äta en päronsplit, läsa och testa hur datorn funkar utomhus. Vill man spegla sig samtidigt som man blogga rekommenderas detta varmt. Jag kan dessutom ha koll på cykelvägen bakom huset samtidigt som jag sitter med ryggen mot den... Men där funkar vardagsrumsfönstrena nästan bättre än datorskärmen.


Nä, jag ska nog ta och passa på att fortsätta läsa medan Sonen sover. Det är livet det här... att sitta ute och bara slappa, i lagom solig svensk sommar.

Av hemliga T - 24 juni 2007 08:43

Sonen har kommit in i en bra rytm, där han snarare vaknar runt halv åtta istället för halv sex. Jag gillar det skarpt! Sov därmed nästan 8 timmar inatt. Skönt! Snart är det dags att väcka Sambon och planera dagen. Solen skiner så jag tror vi måste se till att få lite utetid. Får se om vi kanske ska bjuda bort oss en sväng... eller ta hit nån. Eller bara vara själva. Stora beslut för att vara en alldeles vanlig söndag.


Just nu är det pussel och Pippi som gäller i alla fall. Ska se om jag kan tjuva till mig några minuters läsning.

Av hemliga T - 23 juni 2007 23:39

  • Datorn visar inga tecken på att lägga ner.
  • Sonens bästis och mamma var hemma så att vi kunde umgås.
  • Det var uppehåll i regnet precis när vi skulle ha lunch och middag.
  • Äntligen fint och städat i köket... ingen disk som väntar på att bli diskad.
  • Skönt att ligga och vila ute medan Sonen sov lunch.

Av hemliga T - 23 juni 2007 23:32

Sonens bästis och hans mamma kom förbi och lekte en stund på dagen. Det var skönt, timmarna rullade iväg. Vi åt middag och la Sonen och började sen kolla på inspelade avsnitt av "Numbers". Sonen vaknade och kunde inte somna om, så vi trodde att han kanske kunde somna hos oss i soffan, men han blev alltför intresserad av TVn och det kändes inte lämpligt att han kollade på insatsstyrkor och blod och arga människor, så vi la ner TV-tittandet. Måste säga att det var rätt skönt att gå och lägga sig, jag tror jag somnade ungefär i samma sekund som huvudet nuddade kudden.

Av hemliga T - 23 juni 2007 20:06

Dagens mattips är fetaostfyllda färsbiffar med färskpotatis, grillade grönsaker och en god sallad. Fetaosten vi valde var den som har soltorkade tomater i sig. Mums! Ett gott vin till är inget måste men ett stort plus. :)

Mat
Av hemliga T - 23 juni 2007 09:26

Det regnar och är jämngrått idag. Har halvhjärtat föreslagit för Sonen att vi ska gå ut och leka men vi är inne och pusslar i stället. Känner att det här kan bli en lång dag och funderar på om vi ska bjuda hem någon till kvällen, men samtidigt är vi nog rätt trötta och det funkar nog bra med en dag hemma. Kanske skulle göra nåt så crazy som att hyra några filmer till kvällen. Men det är klart, videohyran kanske är stängd...


Inga direkta planer för dagen, med andra ord. Den närmaste planen är att pussla med Sonen.  

Av hemliga T - 23 juni 2007 00:43

  • Uppehåll i regnet precis när det var dags för midsommarfirande.
  • Sonen när han kramade 4mån bebis och var så öm och fin.
  • Att jag får gå och lägga mig nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards