Alla inlägg under juni 2007

Av hemliga T - 13 juni 2007 19:16

  • Det gick lätt, bra och smidigt att lämna på dagis. Kom till jobbet i bra tid.
  • Har äntligen fixat midsommarplaner - ska vara hos vännerna.
  • Det regnar så jag kan inte klippa gräset (skulle även kunna vara dåligt).
  • Jag hoppar över snackset och kollar på film ändå!

Av hemliga T - 13 juni 2007 08:43

Jag undrar hur dagen kommer bli idag. Jag ska jobba långdag till kl 18 och jag är så himla trött. Sonen började tjata om frukost runt 0530, och jag orkade bara inte gå ur sängen. Då och då accepterade han och la sig ner igen, men så fort jag eller Sambon rörde oss en millimeter ropade han "uuuckoo" (vilket fritt översatt blir frukost).


Till detta lägger vi en idiotiskt jobbig gräsallergi och resultatet är en tjej som tycker ganska synd om sig själv just nu.


Men misströsta ej, ikväll ska jag skriva om Dagens bra och fram tills dess, från och med nu, ska jag jobba för att se till att jag har nåt att skriva då. Två bra saker har redan hänt och klockan är bara 9, så dagen har potential.  

Av hemliga T - 12 juni 2007 20:22

Har skapat en ny kategori för att framhäva bra saker som händer mig eller som jag gör. I denna kategori får jag inte ha med något dåligt, då diskas jag... :)


Ok, vi testar. Kanske kan jag utmana nån annan att börja med samma sak? Jag tror att om vi fokuserar lite mer på dagens bra och lite mindre på dagens dåliga så blir livet lite roligare. 


Dagens bra, 2007-06-12: 

  • Jag cyklade till och från jobbet idag (20 min enkel resa). 
  • Jag tog tag i en uppgift på jobbet som jag skjutit på länge.
  • En kollega blev jätteglad när jag och bästiskollegan berättade för henne att vi ville ordna en middag för henne i sommar (hon ska gifta sig).
  • Fick luggklipp och slipper gå med hårspänne hela dagarna.
  • Bestämde äntligen ett datum med brodern för att träffas, det var länge sen!
Av hemliga T - 12 juni 2007 10:45

Nu ringde de från Jobb2 och bekräftade att de har planerat att gå vidare med två personer men att jag inte är en av dem. Anledningen var att de ville ha någon med bredare erfarenhet från olika branscher. Jag var väldigt professionell och sa "då får jag skaffa det så får jag kanske anledning och återkomma", varpå rekryteraren sa "jag kanske kan hjälpa dig med det, om jag får behålla dina uppgifter".


Allt var väldigt trevligt och professionellt. Hittade inget ensamställe heller så jag var tvungen att ta samtalet mitt ibland mina kollegor, men jag gick iaf till ett rum där min chef inte satt mitt emot mig.


Det har gått så långt att jag nog redan processat ett nej, för det kändes inget konstigt nu. Mer som en lättnad att det är över och att jag kan fokusera på en sak (sommaren?) nu ett tag.

Av hemliga T - 11 juni 2007 22:07

Ställde mig på vågen imorse. Har nått en ny toppvikt. Ever. Någonsin. Jag vet inte vad jag gör. Jag har alla rätta orden och tankarna men viljan och energin finns bara inte där. Jag orkar med myrsteg och knappt det. Jag gömmer mig bakom en massa ursäkter och tror att jag kan trycka på en knapp för att komma igång med ett bättre liv när jag vill.


Dags att vakna. Det funkar inte längre. Jag måste kunna gå ut och må bra av att vara jag i min kropp. Jag mår helt klart bättre av att vara jag i min kropp nu än för 7 år sen, det handlar väl om mognad och vad man tycker är viktigt i livet, men jag mår fortfarande inte bra.


Jag har förstått nu att det viktiga är att jag försöker fokusera på de bra sakerna, istället för att tänka "buhu vad fet jag är idag" ska jag tänka "shit vad snygg jag kommer va om en månad". Så då börjar vi då.


Bra saker idag

  • Matlåda (alltid bättre än utemat, fettomässigt).
  • Jag och kompisen gick vår halvtimme på lunchen.
  • Inget glass/godis/snacks alls idag.

Sen har ju Sambon kommit hem, jag lagade god mat, har en sötisSon och ska lägga mig och läsa en bra bok, men det är bara grädde på moset.
Av hemliga T - 11 juni 2007 10:11

Det känns som att det är något speciellt med den 11 juni. Att det är något jag missat som ska hända, men som jag borde ha koll på.


Bertil har namnsdag. Jag känner ingen Bertil. Jag känner ingen som fyller år. Tror jag. Kanske är det bara att jag ska till tandläkaren och att Sambon kommer hem, som gör att detta datum retar mitt sinne. 


Det är en varm dag idag, men AC´n funkar i rummet så jag sitter här och huttrar. Det är säkert jättebra. En dryg timme kvar till lunch. Undrar om jag orkar med en promenad i värmen. Jag får lov att göra det, måste sluta med mina ursäkter. 

Av hemliga T - 10 juni 2007 20:43

På vår nedervåning är det nu 27 grader varmt. Det värsta är att nedervåningen känns sval jämfört med övervåningen (där vi sover). Försöker vädra igenom huset men det är svårt när det står helt still ute (och där är det väl ungefär 25 grader, så det är ingen markant skillnad). Dessutom är jag ruskigt allergisk idag, tror det är gräset som gör sig hört.


Sådär, slut på gnället, här kommer dagens sammanfattning:

Tog det ganska lugnt på morgonen, åkte ifrån föräldrarna vid 10-tiden. Sonen somnade efter en halvtimme och sov hela vägen hem (sov 2 timmar), jag väckte honom när vi kom fram till Leksaksaffären. Där köpte vi en pool till Sonen, varpå vi stack till Maxi och fixade lunch, middag, frukost och glass.


Efter lunch (mackor, orkar inget mer i värmen) smorde jag in Sonen med solskydd 25, drog på honom badbyxorna och gick ut för att pumpa och fylla poolen. Han badade och hade kul en lång stund, sen gick vi till lekplatsen. När vi kom hem såg vi att Sonens bästis varit här (och ringt) så vi ringde upp dem och de kom tillbaka så att vi kunde leka en stund. Efter (mitt i) Bompa var det mat och sen tvångsduschade / tvättade jag Sonen varpå vi kollade på Pip-Larssons, det är lite mysigt. Mer TV och sen nattning i basturummet.


Nu tror jag att det blir bok för min del idag, jag känner inte för att kika på TV, det verkar inte vara något bra och jag har bara tre Oprah-avsnittt inspelade, så jag får ransonera lite.... det ska väl räcka hela sommaren för nu börjar ju alla andra program ta sommaruppehåll.


Det svider i mina ögon så jag räknar med en ganska tidig kväll, bara för att ge dem lite respit innan det är dags att jobba imorgon.


Imorgon kommer Sambon hem! Weeyy!

Av hemliga T - 9 juni 2007 23:50

Jag har precis insett ett nytt fakta om mig själv. När det gäller kortspel är jag inte en öppen bok, jag är en talbok... Sitter där och inte bara börjar flina när jag får kåk, utan säger dessutom "jag fick kåk, jag fick kåk". Varpå min mamma säger "jag med". Då vet vi (för de i släkten som tvivlade) i alla fall var jag har fått det ifrån. Pappa måste tycka att det är jättesvårt att spela mot oss.


Nu ska den här tjejen gå och lägga sig, så att hon är pigg nog att köra hemåt imorgon.


Sov gott världen!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards