Alla inlägg under juni 2007

Av hemliga T - 15 juni 2007 20:20

Dagens meny:


Rotsakspytt, entrecote och Sambons specialgrillsås

  • Potatis, morötter, palsternackor (ja, det är jättegott, de blir liksom söta) och vitlök i olja, salt och peppar.
  • Kött i marinad helt enkelt. Grillat förstås.
  • Såsen är en hemlighet... eller kanske inte? Gräddfil(youghurt går oxå bra), vitlök, peppar, chilisås.

Jättegott, tillsammans med ett gott rött vin.


Mat
Av hemliga T - 15 juni 2007 20:09

Dagens TV blir "Matte söker husse", en romantisk komedi på Canal+. Har bara sett 5 minuter hittills men den verkar lovande. Lite lagom. Jag kan tänka mig ungefär hur den slutar... och mitten... och... Ja, det känns tryggt.


Redigerar:

Den är ju jättekul. Tjejen som är huvudperson svarar på kontaktannons och går på dejt och det visar sig att det är hennes pappa som är karln i annonsen. Det här kan ju inte bli fel.

TV
Av hemliga T - 15 juni 2007 12:52

Har fått en ny cool mus på jobbet. Det kommer ta ett tag att lära sig använda den, det behövs knappt någon rörelse alls, men sen kommer det nog bli bra. Meningen är att min arm ska må bättre av den. Vi får väl se!

Av hemliga T - 15 juni 2007 10:50

Inatt kom Sonen in till oss igen. I vanliga fall brukar jag lägga honom mellan oss, det går som med automatik men inatt sov Sambon i mitten av sängen och låg och höll om mig, så Sonen fick sova på andra sidan mig.


Jättemysigt, kan vissa tycka. Om den som är i mitten får lite kudde. Och möjlighet att röra sig. Såna enkla små ting. Helt plötsligt fick jag förståelse för Sonen när han sparkar undan oss så att vi ligger på varsin kant medan han ligger tvärs över sängen. Jag ville nämligen göra likadant inatt. De bara tryckte och tryckte från varsitt håll. Till slut putte jag undan Sambon och sa "du kanske kan ligga på din egen kudde?!?!" varpå jag tog Sonen i ett stadigt grepp och kastade lyfte honom försiktigt över mig till andra sidan. Han var dock van vid att få sova nära mamma, så vi delade kudde resten av natten. Men då var det i alla fall bara en jag behövde dela med. Tror egentligen inte att nån av dem märkte att något ändrades.  


I vanliga fall får jag sova så ostört när Sonen är hos oss. Han brukar trycka undan sin pappa och sen ligger de på ena halvan medan jag har ganska gott om utrymme. Nu fick jag känna lite på hur Sambon har det varje natt...

Av hemliga T - 14 juni 2007 21:31

... jobbat, hämtat på dagis...


Åkte och tvättade bilen. Mutade Sonen med en glass men han tyckte biltvätten var så läskig att han fick sitta i mitt knä. Han ville inte ens äta glassen, bara ha sin napp och sin Mysis och sitta så nära mig som möjligt (dvs i mitt knä). Halvvägs igenom tvätten pekade han bakåt i bilen och sa "dätåååt", vilket betydde att han ville att vi skulle åka ut igen. Det är en sån där tvätt där det bara tvättar med vatten, inte borstar, så det blir rätt högt tryck mot bilen. Varje gång vattnet gått förbi bilen sa Sonen "Heeejåååå"... han ville verkligen att det skulle vara slut. Efter avslutad tvätt stannade vi utanför tvätten så att Sonen skulle kunna äta sin glass. Några tuggor in på glassen tittar han ut på biltvätten (som jag kallat "bilens dusch") och säger; "Nej mer sussch, hejåååå". 


Tydliga besked, så vi åkte iväg till Maxi. Storhandling utan lista är alltid spännande. Hämtade Sambon och åkte hem och åt "ajaj-mackor", dvs varma mackor. Sonen fick titta lite på Madagaskar, men sen var det dags att sova. Det var min tur att natta så det tog ungefär en halvtimme. När Sambon ska natta skrker han lungorna ur sig innan de hamnar i sängen, men sen somnar han på 2 minuter. Hur som helst, till slut sov han och vi hamnade framför TVn. Den storyn finns i annat inlägg, så jag ska inte tjata om det... :)


Kvällen kommer avslutas med lite bok, hoppas jag.  

Av hemliga T - 14 juni 2007 21:27

Har precis kollat på förra veckans CSI: Miami. Shit vad spännande. Började kolla lite sent, så klockan var kvart över nio nu när vi var klara. Det var värsta cliffhangern till nästa avsnitt, men det är ju just nu (började nio) så vi kommer troligen inte se det idag. Både jag och Sambon är toktrötta.


Avslutar kvällen med ett avsnitt av Oprah, idag handlar avsnittet jag kikar på om Magic Johnsson och hur han lever sitt liv med HIV. Det är ganska intressant att få lära sig lite mer om sjukdomen. 

TV
Av hemliga T - 14 juni 2007 20:13

  • Fick världens mysigaste hejdå-kram och puss från Sonen när jag stack till jobbet imorse.
  • Tog en lunchpromenad.
  • Tackade nej till godis (!)
  • Sonen var jätteduktig i biltvätten, trots att han var jätterädd.
  • Börjar få rätsida på vad vi ska göra med nya datorn, troligen 2-3 veckors service, p.g.a ett löst Ä, men skönt att komma till en lösning.
  • Ska snart få slappa i soffan med lite popcorn.

Av hemliga T - 14 juni 2007 11:16

Jag fortsätter med mina sena recensioner av filmer...


Såg Kalle och Chokladfabriken (den med Depp som Willy Wonka) igår kväll och jag måste säga att jag gillade den! Depp har ju ganska bra minspel och funkade perfekt som den där galna godistillverkaren... o alla andra var oxå bra. Mmm, vet man att man vill se en film i den genren så rekommenderas den varmt (av tjejen som förmodligen är den enda som inte sett filmen redan). 

TV

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards